לפני כמעט שנה חשפה קיה את הדור החדש של סורנטו, רכב הפנאי הגדול שלה. זהו דגם חדש לגמרי, גדול משמעותית מקודמו ואמור להיות משופר ממנו בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים ובידוד הרעשים. כעת מגיע הדגם החדש לישראל עם שני מנועים, בגרסת הנעה קדמית או כפולה, תיבה אוטומטית אחת, שלוש רמות גימור – ועם שבעה מושבים.
ולפרטים בהרחבה
קיה סורנטו החדש יושב על בסיס גלגלים של 278 ס"מ, 8 ס"מ יותר מאשר בדגם הפורש. גם ממד האורך גדול בהרבה, עם 478 ס"מ (469 ס"מ קודם) ואילו הרוחב עלה רק במעט (0.5 ס"מ). היצע המנועים דומה לזה של הדגם הפורש: בנזין אטמוספרי בנפח 2.4 ליטר המפיק 188 כ"ס ו-24.6 קג"מ ודיזל 2.2 ליטר המייצר 200 כ"ס ו-45 קג"מ. בארץ יוצע הסורנטו רק עם תיבה אוטומטית שישה הילוכים ובהנעה קדמית או כפולה עם מנוע הבנזין, כפולה בלבד עם הדיזל. ההאצה ל-100 קמ"ש היא 10.4 שניות עם מנוע הבנזין ו-9.6 ליטר עם הדיזל. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 11.3 ק"מ לליטר בבנזין הנעה קדמית, 10.4 ק"מ לליטר עם ההנעה הכפולה ו-14.9 ק"מ לליטר בדיזל.
צילום: מנהל
רמות גימור, מחירים
קיה סורנטו החדש יוצע בישראל בשלוש רמות גימור. גרסת הכניסה, 'אורבן' – בנזין, הנעה קדמית, שבעה מושבים – כוללת תאורה עוקבת פנייה, בקרת אקלים מפוצלת, פתיחת תא מטען חשמלית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת מולטימדיה וחישוקים קלים בקוטר 17". מחירה נקבע ל-198,000 שקלים. מעליה תוצע רמת הגימור 'EX' שכוללת בנוסף ריפוד עור למושבים, תאורת לד-יום, חלון גג נפתח ומחירה הוא 220,000 שקלים.
גרסת הבנזין כפולת ההנעה תוצע ברמת הגימור הבכירה, 'פרמיום', שמוסיפה לכל הנ"ל גם כוונון חשמלי למושב הנהג, פנסי קסנון בחזית, הנעה ללא מפתח, חיישני גשם וחישוקים קלים בקוטר 18". המחיר: 263,000 שקלים.
גרסת הדיזל תוצע כאמור רק עם הנעה כפולה ותשווק כאן ברמת האבזור הגבוהה ביותר. מחירה של גרסה זו הוא 273,000 שקלים.
צילום: מנהל