יגואר הציגה את יגואר XE, משפחתית-גדולה כל-חדשה, באוקטובר 2014 בתערוכת פריז. שיווק הדגם החדש בישראל החל זה עתה, והוא ייצג את יגואר במקבץ היוקרתי של הקטגוריה הזו. כאן יתמודד הדגם החדש מול אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C כמו-גם אינפיניטי Q50, וולוו S60, לקסוס IS וקדילאק ATS.

דגם חדש, מהיסוד
יגואר XE החדשה מחליפה בארסנל הדגמים של החברה את X (בשנים 2001-2009), שהתבססה על פורד מונדיאו. כאן הרצפה חדשה (iQAL) והשימוש באלומיניום נרחב; 75% מהמרכב עשוי מחומר זה, המשרת גם את מכלולי המתלים.
הדגם החדש ישווק בישראל עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש. מנוע זה מוצע בשתי רמות הספק – 200 כ"ס (T20) או 240 כ"ס (T25) – והוא משודך לתיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. הביצועים בצד הראוי של הסקלה: ההאצה ל-100 קמ"ש היא 7.7 שניות ו-237 קמ"ש או 6.8 שניות ו-250 קמ"ש בהתאמה. ההנעה אחורית, כמו שצריך.
יגואר XE בישראל
צילום: מנהל

העיצוב, של המרכב ושל סביבת הנהג, משתלב היטב בקו העיצובי העכשווי של יגואר, ומפגין קרבה רבה מאוד ל-XF.

מה יגיע
המכונית החדשה מוצעת בארץ בשתי רמות גימור, פרסטיג' ופרסטיג' פלאס, כאשר הגרסה הבכירה תוצע גם במהדורת R ספורט. כולן יכללו מערכת למניעת תאונה עם יכולת בלימה עצמאית.

גרסת הכניסה ל-XE – עם 200 כ"ס, פרסטיג' – תכלול מפרט אבזור עשיר שיכלול פנסי קסנון, חישוקי 17", חיישני חניה מאחור, גג זכוכית פנוראמי, עור, מסך מגע (בלוטות'), בקרת אקלים, לחצן התנעה ותפעול חשמלי חלקי לכיוון המושבים. המחיר: 290,000 שקלים. אותה רמת אבזור ב-T25 קובעת את מחירה ל-320,000 שקלים.

רמת הגימור פלאס כוללת חישוקי 18", תפעול חשמלי מלא לכיוון המושב, מפתח חכם וחיישני חניה היקפיים. המחיר: 320,000 שקלים ל-T20, 350,000 שקלים ל-T25.
יגואר XE בישראל
צילום: מנהל
רמת הגימור R ספורט כוללת הרבה יותר מאשר עוד אבזור. רמת גימור זו, המוצעת כאמור רק בצמוד ל-T25, כוללת גם מתלים בכיול קשיח יותר. בנוסף, הסבכה, הפגושים והחישוקים שונים, להופעה ספורטיבית יותר, ריפוד המושבים שונה ולהגה כוונון חשמלי. המחיר: 360,000 שקלים.

טווח מחירים זה ממקם את יגואר XE בצד היותר יקר של הקטגוריה, ללא נציגות בין הדגמים המוזלים יותר שם. עם זאת, דגם חדש זה אמור להגדיל משמעותית את מכירות יגואר בישראל.
יגואר XE בישראל
צילום: מנהל