קטגוריה:
פנאי קטן

גרסה: סוזוקי קרוסאובר; 1.6 ל', אוטומטי (רציף); GLX

מתחרות בולטות: ניסאן ג'וק, פיג'ו 2008, קיה סול, שברולט טראקס ועוד

מחיר גרסה נבחנת: 121,000 שקלים
עיצוב ונראות
הקרוסאובר של סוזוקי מסמן "V" בכל סעיפי העיצוב הנדרשים מרכב פנאי קטן עם מעין מגיני גחון, חצאיות פלסטיק שחורות ומסילות גג בולטות. המראה הכללי משדר "קרוסאובריות" אך אינו מוחצן כמו בחלק מהמתחרים. הקרוסאובר אולי לא יגרום לאיש להתאהב בו ממבט ראשון, אך העיצוב שלו עושה את העבודה עבור מי שמחפש "מופע שטח".

פנים הרכב
סביבת הנהג, כמקובל בסוזוקי, שימושית ונוחה לתפעול אך פשוטה למראה עם הופעה כהה מדי. בהקשר זה נציין כי כל הבוחנים העדיפו את מערכת השמע המקורית ולא את מערכת המולטימדיה שמציעה היבואנית; ההעדפה שלהם הייתה גם בגלל העיצוב העדיף וגם בגלל נוחות התפעול.

לזכות הקרוסאובר מרחב טוב הן מלפנים והן מאחור ולחובתו מושבים נוקשים. המושבים מאחור מאפשרים בחירה בין שני מצבים למשענת, ויחד עם אפשרות לקיפולם (רצפה שטוחה) מתקבל רכב שימושי למדי שיכול בקלות לשרת משפחה צעירה. תא המטען נדיב עם 430 ליטר פנויים להטענה, והקיפול הנ"ל מאפשר להכפילו, ל-870 ליטר.

נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה אינה הצד החזק של הקרוסאובר. הנוחות בעיר סבירה כל עוד הכביש לא מאתגר במיוחד. את האשם ניתן להפיל על כיול נוקשה מעט למתלים. מחוץ לעיר הרכב חסר מעט ריסון, ועל כביש גלי הרכב הקרוסאובר מתנדנד קלות. בשיוט, רעשי הרוח והכביש נוכחים מדי. הקרוסאובר מסכם חלק זה, המוקדש לאיכות החיים, עם ציון ממוצע בלבד.

התנהגות ובטיחות
בתחום התנהגות, בדיוק במקום שבו ציפינו שהקרוסאובר לא באמת יצטיין, הוא מפתיע לטובה. השלדה משתפת פעולה עם גחמות הנהג והזנב פוסע קלות לפי דרישה ומתיישר לפי פקודה. הבלמים מוסיפים נשיכה ראויה ומשלימים תמונה חיוביות למדי של התנהגות כביש צפויה, בטוחה ומהנה.

הקרוסאובר מגיע לישראל עם 6 כריות אוויר. רכב הפנאי נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2013 והשיג ציון של 5 כוכבים.

מנוע וביצועים
הקרוסאובר מגיע לישראל עם מנוע אחד – 1.6 ליטר, 120 כ"ס – ועם שתי תיבות הילוכים: ידנית או אוטומטית רציפה. הפעם בחנו את האוטומטית (למבחן הידנית לחצו כאן). יחידת ההנעה מבצעת את המוטל עליה בצורה משביעת רצון מבחינת ביצועים וצריכת דלק, אבל יש טענות, ואלה מופנות בעיקר לעידון חסר תחת עומס. כאשר דורשים מהרכב את המרב, רעש המנוע נוכח מדי בתא הנוסעים ופעולת התיבה אינה נעימה. בכל אופן, בשיוט או בנסיעה רגועה התיבה מאפשרת לשמור על המנוע בסל"ד נמוך ושקט בהרבה.

סיכום
הקרוסאובר מתמקם לו בנוחות בין שתי קטגוריות: מצדו האחד נמצאים רכבי הפנאי הקטנים ואילו מצדו השני נמצאות המשפחתיות. ככזה הוא יכול למשוך בעלי משפחות הרוצים בתת-משפחתית אך עם בונוס של מראה אופנתי, או כאלה המחפשים מלכתחילה רכב פנאי קטן, אך כזה שיהיה גם שימושי ויעיל.