ב-1 ביוני יצאו לדרכם שני אנשי מחקר ופיתוח של הונדה עם הונדה סיוויק טורר במטרה לשבור את שיא גינס ל"צריכת הדלק הנמוכה ביותר תוך חציית 24 מדינות באיחוד האירופי". כן, אנחנו יודעים, זה לא השם הכי קליט לשיא גינס.

מספרים מחכימים
הצוות יצא לדרך מבלגיה וגמע לאורך המסע 13,498 קילומטר שהתפרשו על פני 25 ימים. השניים בילו במכונית כ-7.5 שעות בממוצע ביום, ומכך ניתן להסיק כי השניים נסעו במהירות ממוצעת של כ-72 קמ"ש.

הצוות עצר 9 פעמים לתדלוק מחדש, מה שאומר שהוא כיסה כ-1500 ק"מ למיכל בממוצע. עלות הדלק במסע זה הסתכמה ב-645 אירו (2700 שקלים).
הונדה סיוויק שוברת שיא צריכת דלק
צילום: מנהל
הצוות המותש בנקודת הסיום אחרי 25 יום בסיוויק. לא קל

כדי לקבל הכרה בשיא כזה, דורשים אנשי גינס כי הצוות יציג ראיות לכך שביקר במדינות השונות לאורך המסע, וזאת בדמות מעקב ונקודות ציון לווייניות, תמונות וסרטונים ועדויות של עוברי אורח. נקודת הסיום הייתה בנקודת הזינוק, וכשהגיעו לשם יכלו להתחיל לחשב את המספרים.

גבירותיי ורבותיי: שיא
התוצאה? צריכת דלק ממוצעת של 35.4 ק"מ לליטר(!) – ונדגיש שוב: בכבישים ציבוריים. המנוע שנבחר לטובת המשימה הוא מנוע הדיזל החדש שחשפה הונדה לא מזמן: 1.6 טורבו דיזל מסדרת i-DTEC.

נתון הצריכה הרשמי של מנוע זה הוא 26.3 ק"מ לליטר. כלומר, צריכת הדלק של המכונית במהלך המסע, בתנאי אמת, הייתה טובה בכ-35% מנתון המעבדה, כך הונדה.
הונדה סיוויק שוברת שיא צריכת דלק
צילום: מנהל
אבל היי, לפחות הם קיבלו תעודה ממוסגרת. הבעיה? יש רק תעודה אחת