ילדי האייטיז גדלו על טרילוגיית "בחזרה לעתיד", בכיכובו של מייקל ג'יי פוקס. הדמות אותה מגלם הכוכב ההוליוודי היא של מרטין מקפליי, צעיר עם ערכים שמתרגז מאוד כשאומרים שהוא פחדן. מפה לשם, בסרט השני בסדרה, הוא מבצע היכרות עם סקייטבורד מעופף.
 
בשנות השמונים, להרבה ילדים היה סקייטבורד. לאלה ששילבו מעט הבנה טכנית עם יצירתיות היה סקטייבורד משודרג בגלגלים צרים יותר – היישר מהגלגליות של האחות. לכן, כשהופיע החלק הזה בסרט, בו מרטין מקפליי עולה על הסקייטבורד המעופף, כולנו, הילדים, החסרנו פעימה. רצינו כזה. דיברנו על זה. פנטזנו על זה.
 
מפנטזיה למציאות. גרסת הקונפסט
עכשיו, כמעט שלושים שנה אחרי, לקסוס מציגה טיזר לרעיון. בסרטון קצרצר מודגם סקייטבורד שאיבד אחיזה עם הקרקע – אבל בכוונה. לקסוס לא חושפת הרבה, אבל כנראה שהסקייטבורד המעופף הזה – "הוברבורד" (hoverboard) לפי לקסוס – מצליח לרחף בעזרת מגנטיות.
 
עקרונית, אומרת לקסוס, "אין דבר כזה בלתי אפשרי" וממשיכה "זה רק להבין איך". אל תטעו, כרגע לא מתוכנן ייצור מעבר ליחידה הזו וגם היא לא תוצע למכירה בעתיד. עלות הפרויקט עד עתה גבוהה מ-500 אלף דולר והמימון נעשה דרך האתר Kickstarter.
טכנולוגית, משלבת לקסוס בסקייטבורד הזה מוליכי-על עם חנקן נוזלי לצינונם ומגנטים קבועים. הגוף עשוי במבוק וסיבי פחמן. כלומר, מה שסביר ומסביר הם מגנטים הנמצאים מתחת לבטון ומאפשרים אותו ריחוף מגנטי, במרווח של 2.5-5 ס"מ מעל המשטח.
 
אם אתם נוסעים לטייל בברצלונה, פקחו עיניים. לקסוס מדווחת כי ייבחנו את הסקייטבורד המעופף כבר בקיץ הקרוב. עד אז, אתם מוזמנים לראות את הטיזר הקצרצר (37 שניות) שהכינו בלקסוס: