קטגוריה: תת-משפחתיות

גרסה: מאזדה 2 דמיו, 1.5 ל', אוט', Pure Black

מתחרות בולטות: יונדאי i25, סיאט טולדו, סיטרואן C אליזה, סקודה ראפיד, פיג'ו 301, קיה ריו, שברולט סוניק סדאן

מחיר גרסה נבחנת: 120,000 שקלים

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על מאזדה 2 דמיו חייג ל-3262* או לחץ כאן

אחרי שנים ללא נציגה מטעמה בקטגוריית התת-משפחתיות חוזרת מאזדה לשוק עם גרסת סדאן ל-2 החדשה. הפעם, בשונה מהפעם הקודמת, החליטו במאזדה להעניק לתת-משפחתית שלהם שם שיבדל אותה במעט מהאחות מחומשת הדלתות ומ"סתם" גרסת סדאן; במקום "מאזדה 2 סדאן" נבחר השם "מאזדה 2 דמיו". וכן, אתם לא טועים, "דמיו" זה שמה של ה-2 בשוק היפני (וגם שם דגם שהיה כאן בעבר). אבל היי, אנחנו כבר רגילים לקבל שמות "מקוריים" לדגמים מקומיים...
מאזדה 2 דמיו: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
מאזדה 2 דמיו. המראה הרמוני בזכות זנב גבוה המשלב באופן זורם עם גוף המכונית

עיצוב ונראות
לזכות מעצבי מאזדה ייאמר כי ההשקעה שלהם בעיצוב ניכרת בכל מה שעושה את ה-2 לדמיו; זה ממש לא המקרה של הדבקת ישבן כלאחר יד וכדי יציאת חובה. לדמיו, למלוא אורכה, מראה הרמוני המתקבל בזכות הזנב הגבוה, שמשתלב באופן זורם וטבעי עם גוף המכונית. בחזית לא תמצאו כל שינוי ביחס ל-2 הרגילה, וגם זה בסדר גמור.

למרות המחמאות נציין כי היא נראית מעט צרה מאחור, ומזכירה כי הבסיס הוא למעשה סופרמיני. אורכה של דמיו הוא 432 ס"מ, 26 ס"מ יותר מאשר ההאצ'בק, ותא המטען הנפרד גדול משמעותית מזו האחרונה: 414 ליטר (כמו במאזדה 3) מול 280 ליטר.

פנים הרכב
המכונית שנבחנה היא ברמת הגימור הגבוהה הכוללת שפע אבזור בהיקף שאינו מקובל בקטגוריה. רמת גימור זו כוללת פנסי לד מלאים, חישוקים קלים צבועים, תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה מקורית, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים, 2 חיבורי USB, מראות מתקפלות חשמלית, גלגל הגה מצופה עור, התנעה ללא מפתח, ריפוד עור משולב בד למושבים ועוד (ועוד...).

התוצאה הכללית אומנם פחות מרשימה ויותר קודרת מאשר בהאצ'בק ברמת הגימור הגבוהה, שעוטה עור לבן, אבל עדיין משרה תחושת עושר שאין למתחרות. ועוד לא אמרנו מילה על אבזור הבטיחות (ונאמר לא מעט, בהמשך).

ה-2 דמיו מציעה מרחב טוב מלפנים, אך התחושה מעט צפופה. מנגד, קל להגיע לתנוחת נהיגה טובה בזכות אפשרויות כוונון מלאות. המושב האחורי מציע מרחב לא נרחב, עם מרווח ברכיים מצומצם עבור מכונית עם שאיפות משפחתיות. לכך מצטרף גם קו חלונות גבוה שיוצר תחושה מעט קלסטרופובית.
מאזדה 2 דמיו: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
תא הנוסעים עשיר ומאובזר

לתא המטען נפח נכבד (כאמור, 414 ליטר), אך התאכזבנו למצוא זרועות חשופות הגונבות חלק מנפח ההטענה. מעבר לכך מבנה התא רבוע ויעיל למדי, אם כי יש מתחרות ישירות המציעות הרבה יותר, הן בנפח והן בנוחות ההטענה.

נוחות נסיעה
הדמיו מציעה נוחות נסיעה טובה במעט מזו של ה-2 האצ'בק. פעולת המתלים נמצאת בצד הנוקשה של הסקאלה, אך אופי הפעולה שלהם מעט עגול יותר. היא עדיין לא נינוחה במעבר על בליטות בכביש, אך בדרך כלל מטפלת בצורה טובה בשקעים ובגלים ושומרת על ריסון טוב של המרכב.

ההגה, עם שטח מת קטן בתחילת המהלך, חייב לא פעם לבצע תיקונים קטנים בזמן שיוט בכביש המהיר, מה שגרר תנודות מרכב לא רצויות. רעשי הכביש נוכחים כמעט תמיד אך נותרים ברמה סבירה, בעוד רעשי הרוח בולטים מדי במהירויות גבוהות.

התנהגות ובטיחות
בכביש המפותל ה-2 דמיו קצת פחות רהוטה מההאצ'בק שבחנו, כנראה בגלל תוספת הסנטימטרים מאחור, אך היא עדיין מפגינה התנהגות כביש צפויה ובטוחה עם תגובה מהירה להפניית ההגה, נכונות הזנב להשתתף בניהוג וריסון טוב של המרכב. כל אלה הופכים את הנהיגה למהנה, למרות זוויות גלגול בולטות. הבלמים מוסיפים ליכולת הדינמית עם עוצמה טובה והתנגדות מרשימה לדעיכה.
מאזדה 2 דמיו: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
התנהגות הכביש מהנה ומנגד ישנה רשימת אבזור בטיחות מרשימה

למאזדה הזו יש הרבה מה לחדש בתחום הבטיחות, ולדווח על כך בהרבה מילים. מלבד שש כריות אוויר מצוידת הדמיו במערכת לבלימה אוטונומית בעיר, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור, חיישני לחץ אוויר, גשם ותאורה ומצלמת רוורס. זהו עושר של אבזור בטיחותי שנדיר למצוא (נכון להיום) גם במכוניות בקטגוריות גבוהות בהרבה. זה כבר מרשים באמת.
עם זאת, נזכיר ונציין כי ה-2 נבחנה על-ידי ארגון יורו NCAP וזכתה בארבעה כוכבים, בגלל היעדר מערכת בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות וציון מעט נמוך מהנדרש בסעיף ההגנה על ילדים (78% במקום 80%).

מנוע וביצועים
ה-2 דמיו עושה שימוש באותה יחידת הנעה שכבר פגשנו ב-2 – מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר המנפק 111 כ"ס ב- 6000 סל"ד ו-14.8 קג"מ ב-4000 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. בסל"ד נמוך-בינוני כוחו מספיק להתנהלות רגועה בקצב התנועה. במצב זה המנוע שומר על רמת סבירה של רעש ועל פעולה חלקה למדי.

את עיקר כוחו מנפק המנוע מעל ל-4500 סל"ד – ואם הוא יישמר שם, ה-2 מצדה תשמור על קצב התקדמות זריז למדי, אבל גם תרעיש לא מעט. תיבת ההילוכים מתפקדת היטב עם העברות חלקות ותגובה זריזה לדרישות רגל ימין, ולמעט פער מעט גדול בין ההילוך השני לשלישי, אין תלונות.
מאזדה 2 דמיו: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
יחידת ההנעה המוכרת הותירה רושם טוב

צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 12 ק"מ לליטר בימי המבחן המאומצים, כאשר בקטעים מעורבים ורגועים יותר השגנו 14 ק"מ לליטר ללא קושי.
תמורה וסיכום
מאזדה 2 דמיו היא מכונית טובה, אך כזו שאינה חפה ממגרעות. בתור תת-משפחתית, ה-2 דמיו אינה מצטיינת במרחב מאחור ובנפח ההטענה. בנוסף, נוחות הנסיעה בינונית.

מנגד, היא מתחנפת לנהג עם אבזור עשיר והתנהגות מהנה. מאזדה 2 מציעה גם חבילת אבזור בטיחות מרשימה שאין לה אח ורע בקטגוריה, ועושר זה נשמר כמעט במלואו גם בגרסה הפחות מאובזרת שמחירה 112,000 שקלים.

האבזור בכלל ואבזור הבטיחות בפרט עשויים בסופו של חשבון להטות את הכף לטובתה, במיוחד בהתחשב בכך שמחירה ממקם אותה בלב הקטגוריה של התת-משפחתיות.
מאזדה 2 דמיו: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
מאזדה 2 דמיו. השם מהעבר יחזיר את מאזדה למשחק?