קיה מכריזה על מתיחת פנים לדור השני של סיד שהוצג לפני קצת יותר משלוש שנים, ועושה זאת ב"דיוק" בזמן המקובל בתעשייה. כמקובל בעדכונים שכאלה גם בסיד המתחדשת שינויים קלים בעיצוב מלפנים ומאחור. מלפנים בולטות יחידות תאורה חדשות, פגוש מעוצב באופן שונה ומראות צד בהופעה משופרת. מאחור השינוי מורגש יותר, וכולל יחידות תאורה ופגוש חדשים.
גם בתא הנוסעים נרשמו שיפורים וקיה מדווחת על איכות חומרים עדיפה, כולל בידוד טוב יותר מרעשים. מעבר לכך נעשו גם שינויים קלים במבנה הקונסולה המרכזית ואלה כוללים, בעיקר, פתחי מיזוג מעודכנים. כאופציה מוצעת הסיד עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות שלא הוצעו בעבר: מערכת לזיהוי תמרורי מהירות, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור.
קיה סיד מתעדכנת
צילום: מנהל
לא נראה, כן חשוב
השינוי המשמעותי יותר מוצא ביטוי מתחת למכסה המנוע. קיה סיד המחודשת מקבלת לשורותיה את מנוע ה-1.0 ליטר T-GDI החדש של היצרנית. בעבר הוצע מנוע זה רק בגרסת GT-ליין – שעיקרה עיצוב בולט יותר – ובהספק של 120 כ"ס. כעת מוצע המנוע המוגדש בשני הספקים – 100 או 120 כ"ס – ובהיצע הגרסאות הרגיל. בשתי גרסאות ההספק אלה נשמר מומנט זהה: 17.5 קג"מ בטווח רחב שבין 1500 ל-4000 סל"ד. קיה אינה מפרסמת בשלב זה נתוני ביצועים או צריכת דלק. ככל הנראה המנוע המוגדש ישודך (לפחות בתחילת הדרך) רק לתיבה ידנית, לכן סביר להניח שלא נראה אותו עולה לישראל.
השיווק באירופה צפוי להתחיל כבר בחודש יולי הקרוב. במקביל למנוע החדש תמשיך קיה לשווק את מנוע ה-1.6 ל' המוכר. כרגע לא ידוע מתי תגיע הסיד המעודכנת לארץ.

קיה סיד מתעדכנת
צילום: מנהל