"הרבעון הראשון היה מהחזקים שידענו בענף. צריך לזכור שעיקר הגידול מתייחס לחודש ינואר, שהושפע מהעברת מסירות מדצמבר, כל זאת בגלל רצון הלקוח ליהנות מרישוי של 2015. גם שינוי המיסוי הירוק התווסף וגרר מבצעי מכירות בדצמבר שמצאו ביטוי במסירות ינואר. מוקדם להעריך את השפעת הרבעון על כלל השנה. אמנם ראינו צמיחה של עשרה אחוזים אבל אנחנו יודעים ששאר הרבעונים מתנהגים באופן מתון יותר. יש לנו תסריט מוכן לכך שהשוק יגדל, אבל רק אחרי סוף הרבעון השני נוכל להיות יותר חכמים".
 
 
 
עד כמה חשוב לכם להיות במקום הראשון בשוק?
"יונדאי מובילה את שוק הרכב בארץ כבר ארבע שנים ברציפות. להגיע לכך הייתה משימה מאתגרת, ולשמור על זה אף יותר. הגענו למקום הזה בעבודה קשה ובנינו אמון ואהבה אצל הציבור הישראלי. המטרה שלנו היא להביא לקהל את הכלים הכי טובים בחבילה הכי אטרקטיבית. בשנים האחרונות הצגנו בכל פלח מוצר מאוד תחרותי, ובהמשך נראה דגמים נוספים. מקום ראשון במכירות אינו המטרה מבחינתנו – אבל אם זה קורה אנחנו לא מתנגדים".

יש יבואנים שיגידו שהעמדה הזו מביאה לחץ. מה דעתך?
"לחץ זו לא מילה מתאימה. כל מי שמנהל מותג שפועל בסביבה כה תחרותית חייב לשמור על דריכות ולהיות יצירתי בכל יום מחדש. אנחנו עובדים לפי תוכנית מסודרת והעמדה הזו אינה משבשת את המחשבה שלנו".

עד כמה חשובה לכם ה-i20 החדשה, והאם אתם מצפים שהיא תוביל שוב את קטגורית הסופרמיני?
"כל אחד מהדגמים שלנו חשוב וכך גם ה-i20, ממנה מכרנו בדור הקודם למעלה מ-31,000 מכוניות. הדור החדש מבחינתנו הוא שובר קטגוריה. מדובר ברכב עם איכות גבוהה וממדים קרובים למשפחתית. קשה לדעת אם הוא שוב יוביל את הקטגוריה, אבל ברור שהוא יהיה שחקן מאוד משמעותי".
 
ראיון עם גילי פריאנטה / על התכניות והשאיפות לשנת 2015
צילום: מנהל 

ה-i20 לא הייתה מכונית הסופרמיני הטובה בקבוצתה. מה היה סוד הצלחתה?
"ה-i20 היוצאת הצטיינה באמינות יוצאת דופן לצד סחירות מעולה, מה שהביא לאמון של ציי הרכב והקהל הפרטי. היא הובילה חמש שנים את התחום, ומה שמעניין היה שהצלחתה לא באה בגלים אלא ברציפות".

התרגלנו שמחירי יונדאי תחרותיים וה-i20 החדשה אינה מהזולות או המצוידות בתחום. למה?
"ה-i20 נבחנת כחבילה כוללת. מדובר באיכות שאיננו מכירים בקבוצה ובממדים נדיבים מהמתחרים. אצלנו למשל אנחנו מרגישים שהיא מתחרה ב-i30 בגלל ממדי הרכב והמחיר הזול יותר. כשמסתכלים על החבילה הכוללת, המחיר הולם לתמורה והלקוחות מצביעים ברגליים".

ובכל זאת האין זה מוזר שאין בה בלוטות'?
"זה ייכנס גם לשם בסוף. אבל אני לא מסתכל על פרט זה או אחר אלא על החבילה הכוללת".

עד כמה מפריעה העובדה שלגרסה האוטומטית רק ארבעה הילוכים?
"לכל טכנולוגיה יש את היתרונות והחסרונות. במקרה זה מדובר במנוע משודרג וטוב מהקודם, אבל כזה ששומר על היתרונות והאמינות שהיו בין הסיבות להצלחה בעבר".

איך אתה מנתח את תחום הסופרמיני בכלל?
מדובר בפלח שהיווה ב-2014 17% מכלל השוק והוא חשוב מאוד. אבל יש שחקנים מצוינים גם בתחום המיני וגם מעל, כולל כלי הפנאי הקטנים. נצטרך לראות לאן התחום הזה מתפתח. התחרות מאוד משפיעה עליו והוא הפך למגוון, עם כלים מאוד זולים וכאלה שפתאום נראים קצת פנאי. לקראת סוף השנה אני מקווה שנביא את גרסת הקרוס-ליין של ה-i20 (בעלת "מראה פנאי"; א.ש) ולדעתי זה יכול להצליח מאוד כי היא פונה לטעם של רבים".

ביצעתם בכל מיני תחומים "ניסויי" מכירה של גרסאות ידניות. מה למדתם?
"הפוטנציאל המכירתי של גרסאות אלה תלוי בתרבות הנהיגה, וישראל היא עדיין מדינה המכוונת לאוטומטי. ניתן לראות גידול מסוים אבל זה בעיקר בכלים הקטנים והזולים. בין 20 ל-25% מהמכירות ב-i10 הן של כלים ידניים. אבל אנחנו כל הזמן מנסים דברים חדשים ולומדים תוך כדי תנועה".
 
יונדאי טוסון
צילום: מנהל 

האם החזרה לשם טוסון טובה מבחינתכם?
"היצרנית השתמשה בשם יונדאי טוסון כדי לפרוץ דרך. צריך לזכור שעם הגעתו הוא בנה בארץ את תחום הפנאי-שטח שהיה ממש זניח קודם. זו הייתה פעם ראשונה שרכב כזה הגיע במחיר נכון, ולכן זה אינו שם חדש אלא משהו שמחובר להצלחה. ה-iX35 הצליח מאוד, אבל למדנו שלעיתים כיוונים שמגיעים מהיצרן ונראים אולי תמוהים ברגע הראשון מתגלים בהמשך כמוצלחים. אישית אני חושב שזה מהלך מרענן שיעזור להשיג את המטרה".

איך אתם מתייחסים לספורטאז' 1.6 ל', והאם תהיה לכם תשובה?
"אנחנו בעד מהלכים שמעודדים תחרות ומעלים מודעות לקניית רכב חדש. אנחנו גם בוחנים כל זמן מוצרים חדשים ומפתחים דרכים משלנו לתחרות. לכן אחד החידושים החשובים מבחינתנו הוא ה"רכב המקוון" עם המערכת שאנו מציעים תחילה ב-iX35 ובהמשך ב-i35. מדובר במוצר שובר שוויון, שמאפשר לנהג חוויה טכנולוגית עם וויז ורדיו אינטרנטי, מסך איכותי וחיבור ישיר למוקדי השירות שלנו, והמערכת הזו בנויה לקבל פיתוחים חדשים. מדובר ביתרון משמעותי שאנחנו חותרים להכניס לכל המוצרים".

האם הצלחת קיה פוגעת או עוזרת לכם?
"קיה היא חברת בת של יונדאי העולמית, ואני מעריך שהפופולאריות של מותגים קוריאנים בארץ בשנים האחרונות לא מזיקה. זה בערך כמו שההצלחה של יונדאי מסייעת לקיה. יחד עם זאת מדובר ביבואנים שונים ומתחרים לכל דבר. זה מזכיר אולי את LG וסמסונג שמתחרות כקוריאניות באפל, אבל גם בינן לבין עצמן".

מה קורה עם הסונטה האמריקאית. האם היא תגיע?
"מדובר ברכב היברידי שמצליח שם, ומה שיכריע זו היכולת להביאו במחיר תחרותי ועם אבזור שעונה לציפיות. להשקת רכב כזה יש השלכה חיובית על המותג כולו. לכן שיווק הסונטה חשוב לנו וזה הצעד הבא אליו אנחנו חותרים. יונדאי הופכת בשנים האחרונות למותג שנרכש לאו דווקא מסיבה רציונאלית אלא אמוציונאלית. אנחנו עוברים להיות מותג נחשק ולכלים בפלחים הגבוהים יכולה להיות השפעה חיובית על כך".

איך מתחברת לכך ג'נסיס?
"האופציה של שיווק הג'נסיס תמיד על השולחן, וברור שלהשקתה תהיה השפעה חיובית גדולה על המותג. אני מעריך שנתחיל עם הסונטה ואז נטפס לג'נסיס. בכל אופן אני מעריך שבעתיד הלא רחוק, אולי כבר ב-2016, נראה את ג'נסיס בישראל. זה לא רכב זול אבל אנחנו רואים הרבה מותגי מסה שמביאים אחים יוקרתיים".
 
ראיון עם גילי פריאנטה / על התכניות והשאיפות לשנת 2015
צילום: מנהל