הדור הראשון של אודי Q7 היה איתנו עשור, פרק זמן ארוך במיוחד בעולם הרכב. לכן, הציפיות מהדור השני והחדש של רכב הפנאי הגדול של אודי גבוהות במיוחד. אודי מדברת על שיפורים גדולים בכל סעיף אפשרי: פחות משקל, צריכת דלק נמוכה יותר, אבזור עשיר יותר ובטיחות משופרת בהרבה. נסענו לשוויץ לנהיגה ראשונה כדי להתרשם.

עיצוב ונראות
הדור החדש של אודי Q7 מצליח להיראות קטן משמעותית מהדור הקודם, למרות שההבדלים במידות לפי דף הנתונים קטנים למדי; הפער הגדול ביותר, באורך, עומד על פחות מ-4 ס"מ. עם זאת, חשוב לזכור כי שינוי משמעותי אינו נראה לעין: המשקל הופחת ב-325 ק"ג ביחס לדגם הקודם.

אבל במפגש פנים מול גריל גדול במציאות, הוא נראה קטן יותר ובעיקר פחות מאיים, ומזכיר גרסת סטיישן מוגבהת של A6. במיוחד במבט מהצד, שם העיצוב מצליח לגרום לחישוקי ה-"20, בהן צוידו מרבית המכוניות בהשקה, להרגיש סבירים ולא יותר. מלפנים ה-Q7 עדיין מרשים עם הגריל הגדול ופנסי הלד המלא במכוניות בהן נהגנו (פנסי קסנון הם התקניים). גם מאחור, בסיכומו של מבט, העיצוב נאה. עם זאת, אפקט ההגעה המרשים של הדור הראשון איננו. מנגד, אולי המראה הפחות בולבוסי יקסום ליותר לקוחות, אנחנו בכל אופן ציפינו למשהו קצת אחר.
אודי Q7 החדש: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
במפגש פנים ה-Q7 החדש הוא נראה קטן מקודמו ומזכיר גרסת סטיישן מוגבהת של A6
פנים הרכב
אם העיצוב החיצוני של הדור השני לא בהכרח יקסום לכל אחד, תא הנוסעים יעשה זאת. הוא יפה, מעוצב, והוא מתקדם טכנולוגית באופן משמעותי ביחס לדור היוצא; לא מפתיע, עשר שנים...

גרסאות ההשקה היו מאובזרות בשפע אופציות גימור ואבזור, כאשר בתא הנוסעים מצאו דברים אלה ביטוי ברשימה בלתי נגמרת של מרכיבים ופריטים: ריפוד אלקטנרה על התקרה, ארבעה אזורי אקלים נפרדים, קירור וחימום למושבים, מערכת קול מדהימה של באנג אנד אולפסן (אופציה מאוד-מאוד יקרה, שהייתה בחלק מהמכוניות), ריפודי עור, מסך במקום לוח מחוונים ועוד ועוד.

מרחב הפנים טוב בכל המדדים, והתחושה ברכב נעימה ומרווחת מאוד. בשורה השנייה כל מושב מתכוונן לפנים-אחור וגם בזווית מסעד הגב, וגם כאן המרחב לנוסעים מצוין. השורה השלישית (יש גרסאות 5 מושבים) נפתחת ונסגרת באופן חשמלי וזה בהחלט נוח. המושב עצמו נמוך יחסית, אבל ילדים או מבוגרים בעלי גובה ממוצע ומטה יוכלו לשבת שם בנוחות סבירה.
אודי Q7 החדש: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
אם העיצוב החיצוני של הדור השני לא בהכרח יקסום לכל אחד, תא הנוסעים יעשה זאת
נוחות נסיעה
כל המכוניות הגיעו להשקה כשהן מצוידות במתלי אוויר - פריט שיוצע בארץ כאופציה. איכות הכבישים בשוויץ טובה, אבל לשמחתנו פגשנו גם בשיבושים. במפגש הזה אתם התחושה הייתה ש-Q7 הוא רכב מאוד נוח, במיוחד במצב "נוחות" של מתלי האוויר. עם זאת, גם במצב "דינאמי", הנוחות הייתה טובה ומספקת. נציין לטובה את השקט ששרר בתא הנוסעים, ובייחוד את החלונות הכפולים שעוזרים להשיג את הדממה הזו.

התנהגות ובטיחות
בכבישים המפותלים שהיו בהשקה הראה ה-Q7 הראה שיש לו יכולת לנוע במהירות גם בהם, אבל זה לא הקטע שלו. ההגה קל מדי גם במצב הדינאמי של המתלים, והתחושה בנהיגה היא מאוד מנותקת. זה לא כלי שפונה, דרך התחושות, לנהג, גם אם כאמור לא הייתה כל בעיה לנהוג בו מהר גם בהרים בשוויץ.

ה-Q7 מוצעת עם שפע אדיר של מערכות בטיחות, לא מעטות בתשלום נוסף. תקנית היא מערכת לבדיקת עייפות נהג ובלימה אוטונומית (הכוללת התרעה) עד 85 קמ"ש, כאשר מתחת ל-40 קמ"ש המערכת אמורה גם למנוע תאונה, ולא רק לצמצם נזקים. כאופציה מוצעות מערכות רבות נוספות ויעילות כגון מניעת תאונה בחציית צומת, שמירת נתיב, בקרת שיוט אקטיבית כולל נהיגה אוטונומית בפקקים. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק E-NCAP.
אודי Q7 החדש: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
ה-Q7 מוצעת עם שפע אדיר של מערכות בטיחות, לא מעטות בתשלום נוסף

מנוע וביצועים
ה-Q7 מוצע כרגע עם שני מנועים מוגדשים בנפח 3.0 ליטר: דיזל המספק 218 כ"ס או 272 כ"ס; בנזין המייצר 333 כ"ס. המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. ההנעה כפולה בכל הגרסאות.

אודי מצהירה על שיפור בצריכת הדלק שמגיע עד ל-28% בהשוואה לדור היוצא, נתון לא מפתיע בהתחשב באותה הפחתת משקל מרשימה מאוד של 325 ק"ג. בשנה הבאה תצטרף להיצע גם גרסה היברידית נטענת-רשת עם מנוע דיזל (3.0 ל') בהספק משולב של 373 כ"ס. רכב זה יהיה מסוגל לנוע בכוח החשמל בלבד 56 ק"מ, מה שמסביר נתון צריכת דלק משולב (בתנאי מעבדה) של 58.8 ק"מ/ל'.

בגרסת הדיזל הבסיסית (218 כ"ס) נהגנו מעט מאוד, אבל גם מהסיבוב הקצר הזה נראה שהיא בהחלט יכולה להוות גרסת כניסה טובה ל-Q7. התחושה בנהיגה הייתה שעם המנוע הזה הרכב מספיק זריז, אין כל מחסור בכוח אבל חסר מחץ, עניין שיחזור גם בהמשך.

מנוע הדיזל החזק (272 כ"ס) יוצר פער גדול בינו לבין החלש יותר, והתחושה שהוא יוצר היא "קלה יותר". זה המנוע שגם היה "הכי נכון" לרכב מבין שלושת המנועים בהם צויד ה-Q7. המנוע חזק, פעולתו מאוד לינארית ואין כל תחושה של כוח מתפרץ כמו שיש בחלק מהמתחרים. מצד שני, למרות משקל של כמעט 2 טון (ולאחר אותה הפחתת-משקל של שליש טון), התחושה בנהיגה הייתה קלילה. תיבת ההילוכים תפקדה מצוין ותרמה אף היא לתחושה זו.
אודי Q7 החדש: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
ה-Q7 מוצע כרגע רק עם מנועים מוגדשים, דיזל או בנזין

בתוך תא הנוסעים מפגינים שני מנועי הדיזל רמת שקט מבורכת, אם כי קולם עדיין נשמע מעט, ואין ספק שמדובר בלוגמי סולר. מנוע הבנזין הבכיר (333 כ"ס) מציע גם הוא כוח זמין תמיד, וגם כאן הוא מוגש בצורה מאוד לינארית, גם כאשר לוחצים אותו למקסימום. התחושה, לכן, שה-Q7 עם מנוע הבנזין פחות זריז ממה שהמספרים מספרים.

אנחנו העדפנו על פניו את הדיזל הבכיר, שמציע גם יתרון מומנט נאה על הבנזין ביותר מ-16 קג"מ. נציין שהחיסכון במשקל בהחלט מוחשי, ומורגש שה-Q7 קל משמעותית מהדור היוצא ובכל הגרסאות.

סיכום
ה-Q7 מציע עיצוב שיכול להרגיש קצת סטיישני ופחות מרשים מהמצופה בחלק מהזוויות. בכל אופן הוא נאה, בעיקר מלפנים עם הגריל המגודל. אבל העיקר כאן הוא לא העיצוב.

הדור השני של ה-Q7 מבצע קפיצה מרשימה בשפע תחומים: נוחות, אבזור, בטיחות, תא נוסעים וגם חיסכון בדלק (על הנייר לפחות). עכשיו נשאר לחכות ולראות באיזה רמות אבזור, מפרט טכני (מתלי אוויר למשל) יגיעו המכוניות לישראל – ואיך הם יתומחרו, אין ספק שבקומבינציה הנכונה, זה רכב מאוד מעניין.

אודי Q7 החדש: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל