חברת ד.ל.ב מוטוספורטס השיקה קו דגמים חדש, חזק ומוזל לסדרת RZR. עם הפסקת הייצור של מנוע ה-760 סמ"ק (RZR 800s), ימלא את מקומו מנוע 875 סמ"ק וזה יניע את כל גרסאות RZR 900, שייבדלו ביניהם באורך המרכב ובמפרט האבזור.

לא בפעם הראשונה
מנוע זה התייצב בגרסת 900 של RZR כבר לפני שנתיים, אז הדגם הבכיר בישראל (עד בוא ה-1000 סמ"ק באמצע 2014) עם מרכב דו-מושבי, מנוע דו-צילינדרי חזק (88 כ"ס) ומחיר יקר (מ-135,000 ש"ח).

אותו מנוע ישמש את ההיצע החדש, כאן בהספק מופחת של 75 כ"ס. שינוי אחר במפרט הוא מתלה אחורי חדש, עם עצמות-עצה כפולות ומוט מייצב; ב-800s היו עצמות עצה כפולות, אך ללא מוט מייצב וב-900XP הותקנו זרועות עוקבות ומוטות רדיוס. מהלך המתלה ארוך מזה של ה-800s: מאחור, 33.5 ס"מ (+3.5 ס"מ); מלפנים, 31 ס"מ (+1 ס"מ).
RZR לכל פועל
צילום: רונן טופלברג, אבי בקשט, מערכת אוטו

נאות המידות
בנוסף לשינויים המכניים, טופל גם העיצוב. המראה המעודכן מגולף בחדות ובעל הופעה אגרסיבית מבעבר ודומה מאוד לדגם ה-1000 סמ"ק. מידות הדגם הדו-מושבי שונו במספר מרכיבים ביחס ל-800s; בסיס הגלגלים גדל ב-4.7 ס"מ ל-200.7 ס"מ, והגובה צמח ב-3 ס"מ ל-182 ס"מ. מנגד, ממד האורך (269 ס"מ) נותר כשהיה וממד הרוחב צומצם ב-1.5 ס"מ ל-152.5 ס"מ. המשקל עלה ב-94 ק"ג ל-548 ק"ג ונפח מיכל הדלק הוגדל משמעותית, מ-27.4 ליטר ל-36 ליטר.

בכל הקשור ליכולות השטח יצוין כי כל הגרסאות מצוידות במערכת הנעה כפולה, בעלת אופן פעולה הדומה לזה של מנגנון האלדקס כבעבר. קוטר הגלגלים גדל מ-26" ל-27", מרווח הגחון נשאר עם 32 ס"מ ונעילת הדיפרנציאל האחורי תהיה אופציונאלית מעתה.

מערכת אופציונלית נוספת נקראת EPS – מנגנון היגוי חשמלי. מערכת זו תוצע במרבית הדגמים, בעוד שהיגוי הידראולי יוצע רק בדגם הזול והבסיסי בהיצע.
RZR לכל פועל
צילום: רונן טופלברג, אבי בקשט, מערכת אוטו

תדירות הטיפולים הוארכה ביחס ל-900 שנמכר עד כה (וזהה לזו ב-800s), ועומדת על 100 שעות מנוע.

הצד הכספי של המשוואה
הבשורה הגדולה של משפחת RZR החדשה היא המחיר. מחיר הגרסה הבסיסית הוא 100,000 שקלים, 10% פחות ממחיר הגרסה המקבילה של 800s היוצא. בהתחשב במנוע החזק משמעותית, פער המחיר בפועל גדול יותר.

בנוסף, יקבל כל רוכש חצי חלון קדמי, מיגון גחון מלא של אספיר (כולל מיגון לזרועות המתלים), כיסוי גג וחגורות מירוץ "ספארקו" בעלות 4 נקודות עיגון. כמו כן יוצע ה-RZR, על גרסאותיו השונות, עם מספר אפשרויות לשילובי צבעים בין המרכב לכיסוי הגג ולחגורות. עוד במפרט האבזור ניתן יהיה למצוא גם תאורת LED לפנסים (קדמיים ואחוריים), בלם חנייה ואפשרות לכיוון מושב הנהג באמצעות ידית (לעומת הברגה בגרסה הבסיסית).
RZR לכל פועל
צילום: רונן טופלברג, אבי בקשט, מערכת אוטו

נתח שוק
בד.ל.ב מצפים לגידול במכירות עם תחילת שיווק RZR 900s. לדברי רון פת, מנכ"ל ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית פולריס, נרשמה עלייה עקבית במכירות משנה לשנה; מתחילת 2015 נמכרו מעל 700 כלים, עלייה של כ-12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כיום ה-RZR תופס נתח שוק של כ-70%(!) מהסגמנט, המתורגמים לכ-3500 כלים בשש השנים בהן הוא נמכר. נראה שבעזרת התמחור המחודש והתמורה המשופרת, ה-RZR ימשיך לשמור על מעמדו כדגם הנמכר ביותר בקטגוריה .

RZR 900s (בסיסי) - 100,000 ש"ח.
RZR 900s EPS (הגה חשמלי) - 110,000 ש"ח.
RZR 900s EPS I (הגה חשמלי, נעילת דיפרנציאל אחורי) – 115,000 ש"ח.
RZR (4) 900 EPS (הגה חשמלי) – 127,000 ש"ח.
RZR לכל פועל
צילום: רונן טופלברג, אבי בקשט, מערכת אוטו