"ב-2016 נמכור הרבה יותר מכוניות דרך כל המבחר והמותגים שלנו. האם מאזדה תחזור להוביל את השוק? התשובה היא לא. כרגע אנחנו מוכרים את כל מה שאנו מביאים ומביאים את כל מה שאנחנו יכולים".
 

דברים אלה אמר בשבוע שעבר גיל אגמון, מנכ"ל דלק-מוטורס, במסיבת העיתונאים בה הושקו מאזדה 2 החדשה (כולל מאזדה 2 דמיו, סדאן) והגרסאות המחודשות של מאזדה 6 ומאזדה CX-5.  

בעיה גלובלית
לפי אגמון, אחד ממחסומי הצמיחה של מאזדה בשוק המקומי בתקופה האחרונה הן הכמויות המוגבלות שיכול היבואן לקבל. הדבר נובע מהביקוש העולמי הרב למכוניות של מאזדה והמדיניות הזהירה של היצרן בהיקפי הייצור. "חשבנו שחוסר המלאי ייפתר לקראת סוף 2015 אבל כעת נראה שזה יקרה ב-2016".
 
הביקוש העולמי הגבוה הוא גם הסיבה לעיכוב בנחיתת מאזדה CX-3, רכב הפנאי הקטן והחדש, והאח האופנתי של מאזדה 2; דגם זה הוא אחד הכלים החשובים בארסנל של מאזדה. בדלק התקשו לנקוב בתאריך נחיתה, אבל הם מאמינים שעד סוף 2015 או תחילת 2016 יוכלו להציג את הרכב במחיר תחרותי.
 
בדלק מקווים שעם השיפור ביכולת היצרן לספק את הדגמים החדשים שלו, יוכלו להגיע ב-2016 לקצב מכירות שנתי של 3500 מכוניות מדגמי 2 ו-CX-3.
 

השינוי בשוק
"השוק היום יותר מבוזר וזה מאוד משנה" המשיך אגמון, "פעם מאזדה 3 לבדה מכרה יותר משני היבואנים שניצבו אחרי דלק-מוטורס. באותם ימים להוביל את השוק היה קל; לוחצים קצת עם ה-3 וזהו. אבל המצב הזה לא יחזור. התחום הקומפקטי-משפחתי איבד שליש מגודלו והירידה תימשך. ריבוי הפלחים ילך ויגדל וחשוב שגם מאזדה תגדל בתוך הביזור הזה".
 
מנכ
צילום: מנהל