אחרי שהפסיד מקום-ראשון-בטוח בגרנד פרי מונקו, חזר לואיס המילטון לנצח ועשה זאת בקנדה. על האי נוטר-דם שבמונטריאול היה זה סוף שבוע מושלם לאלוף העולם. הוא היה המהיר בהקפות הדירוג והוביל לאורך כל המירוץ בו ניצח בעבר כבר שלוש פעמים. רוזברג, שהיה צמוד אליו רוב המירוץ, סיים במקום השני כדי להבטיח ניצחון כפול למרצדס.
אחרי הדרמה במונטה-קרלו נראה המירוץ בקנדה רגוע למדי, כאשר אף אחת מהקבוצות לא יכולה הייתה לסכן את העליונות של מרצדס. ציפיות רבות היו מפרארי המשתפרת ואולם פטל זינק מהמקום ה-18 בגלל תקלה ואילו ראיקונן שמט את המקום השלישי, אחרי סבסוב בפניית 180 המעלות המפורסמת, ונאלץ להסתפק במקום הרביעי, אחרי הוויליאמס (שחזרה לעצמה) של וואטרי בוטס.
פורמולה 1, קנדה: המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל
בעיקר פטל, אך גם פיליפה מאסה (וויליאמס), שניים שסבלו מתקלות במקצה הדירוג וזינקו מאחור (מקום 18 ו-15 בהתאמה), היו הנהגים שהפיחו חיים במירוץ. זאת כאשר בתצוגת נהיגה מבריקה ואגרסיבית למדי הצליחו לפלס את דרכם למקומות החמישי והשישי. פטל היה מעורב גם במספר "מגעים".

שביעי סיים פאסטור מלדונדו בלוטוס לפני ניקו הולקנברג (פורס-אינדיאה), דניל קוייאט (רד-בול) ורומן גרוז'אן לוטוס. למרות שבהונדה הבטיחו שיפורים גדולים במנוע, שתי המכוניות של מקלארן נראו איטיות, סבלו מתקלות – ג'נסון בטון אפילו לא הצליח להתייצב למקצה הדירוג – ופרשו לפני הסיום.
פורמולה 1, קנדה: המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל
גרנד-פרי קנדה
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. ניקו רוזברג – מרצדס
3. וואטרי בוטאס – וויליאמס
4. קימי ראיקונן – פרארי
5. סבסטיאן פטל – פרארי
6. פיליפה מאסה – וויליאמס
7. פאסטור מלדונדו – לוטוס
8. ניקו הולקנברג – פורס-אינדיאה
9. דניל קוויאט – רד-בול
10. רומן גרוז'אן – לוטוס
פורמולה 1, קנדה: המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 151 נק'
2. ניקו רוזברג – 134 נק'
3. סבסטיאן פטל – 108 נק'
4. קימי ראיקונן – 72 נק'
5. אטרי בוטאס – 57 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 285 נק'
2. פרארי – 180 נק'
3. וויליאמס – 104 נק'
4. רד-בול – 54 נק'
5. סאובר – 23 נק'
פורמולה 1, קנדה: המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל