פיאט תחזור במהלך 2016 לפעילות מלאה בתחום המשפחתי. שני דגמים ייצגו אותה בסגמנט החשוב בישראל, ואלה אמורים להביא אותה ליעד אותו הציבה לעצמה: הכפלת מכירות המותג בישראל.

אגיאה תחילה
דגם ראשון הוא פיאט אגיאה, המשפחתית החדשה שתגיע אלינו במחצית השנייה של 2016. דגם זה יושב על רצפת הסופרמיני של פיאט – המשרתת גם את פונטו, 500L ו-500X – ומצויד במנוע מוגדש 140 כ"ס, כאשר גרסה חדשה של 120 כ"ס הוצגה זה עתה. התיבה הצמודה היא רובוטית דו-מצמדית (TCT).

לפי אנשי פיאט השם "אגיאה" פונה לשוק התורכי, ובשלב זה לא נקבע כיצד תכונה המכונית באירופה או בישראל. אפשרות אחת שנשקלת היא "בראבו סדן".
פיאט תרחיב את המשפחה
צילום: מנהל

שובה של בראבו
בתערוכת פרנקפורט הקרובה (ספטמבר 2015), תוצג היורשת של בראבו, המשפחתית של פיאט שייצורה באירופה הופסק. עדין לא ברור איך מכונית זו תכונה ואולם גם היא תיוצר בתורכיה לצד האגיאה ותגיע אלינו במפרט ובתזמון דומים.

בפיאט ישראל עדיין לא יודעים כיצד בדיוק ימוצבו המכוניות, אבל אם להסתמך על שיחותינו בעבר עם האיטלקים, נראה שהם מכוונים בשתי המכוניות לעלויות ייצור זולות ותגי מחיר מאוד תחרותיים. הכוונה היא כנראה ליצור מכוניות פחות מורכבות בניגוד, נאמר, לגולף שמנסה לנגוס בתחום היוקרתי. המשמעות היא שהמשפחתית שהוצגה תמוקם בתחום הצר שבין התת-משפחתיות למשפחתיות וזו שתוצג תהיה מעט גדולה ממנה.

בעבר דיברו אנשי פיאט על הכוונה להפוך את הפנדה לתת-מותג שימושי וזול יותר במקביל להרחבת קו דגמי ה-500 האופנתיים והיקרים יותר. נראה שמכוניות אלה יתאימו לתוכנית זו. יחד לחשיפת הבראבו החדשה צפויה פיאט להציג גם גרסת סטיישן שעשויה אף היא להגיע ארצה.
פיאט תרחיב את המשפחה
צילום: מנהל