ניקו רוזברג ומרצדס ניצחו בתום מירוץ גרנד-פרי דרמטי בנסיכות הנוצצת של מונקו. היה זה ניצחון שלישי (ברציפות) של רוזברג בגרנד פרי הנחשב מכולם, ובכך הוא מצטרף לרשימה קצרה ומאוד מכובדת של נהגים שהצליחו לעשות זאת.
טעו, טעינו, טועים
על מסלול הרחובות הצר והכל-כך קשה לעקיפה נראה היה שהכל בידיים של לואיס המילטון. הוא הגיע למירוץ מאוד ממוקד, והיה המהיר בהקפות הדירוג. המילטון זינק היטב והצליח לפתוח פער גדול על חברו לקבוצה, רוזברג, שנאבק בסבסטיאן פטל בפרארי על המקום השני.
ניצחונו של אלוף העולם נראה מובטח. אבל 14 הקפות לסיום ניתן האות לדרמה. מקס וורסטפן הצעיר, שעד אותו זמן הכניס הרבה עניין למאבק על המסלול, ניסה, נכשל ושינה את התנהלות המירוץ. וורסטפן ניסה לעבור את רומן גרוז'אן בלוטוס, באופן יומרני ואפילו נאיבי, פגע בו והוטח לקיר המגן.
התאונה גררה יציאה של מכונית קוצבת ומרצדס, שחששה שפרארי תבצע החלפת צמיגים של הרגע האחרון קראה להמילטון לעבור לגומי חדש. ההנחה של אנשי הקבוצה הייתה שעם פער כה גדול המילטון יצליח לחזור למירוץ למקום הראשון ולפני שהמכונית הקוצבת תעבור את קו היציאה מרחבת הטיפולים.
גרנד פרי מונקו / הטעות שפותחת את העונה
צילום: מנהל
גרנד פרי מונקו. ככה זה נראה מאחת המרפסות
אבל במרצדס טעו. המילטון שנכנס להחלפת צמיגים יצא למקום השלישי, כאשר הוא נאלץ לוותר על מיקום גם לפטל. עם צמיגים חדשים הסתער המילטון בניסיון לעבור את פטל, אך במונטה-קרלו עקיפות הן דבר קשה עד בלתי אפשרי. בשלב מסוים הוא ויתר והחליט להסתפק במקום השלישי ולא לסכן את המכונית.
בסוף המירוץ נראה המילטון זועם על הטעות. הוא נעצר עם המכונית על המסלול המתין זמן מה כדי לארגן מחשבות ולהירגע ואז חזר לאזור הסיום ועלה לדוכן המנחים תוך בעיטה בשלט "מקום שלישי". במרצדס כבר התנצלו על הטעות הקשה. אבל מבחינת הצופים אין ספק שדווקא השגיאה של הקבוצה הכניס מעט עניין למירוץ שהיה מעט רדום עד התקרית, ואף הוסיפה עניין לדירוג הכללי. רוזברג צמצם את הפער של המילטון בראש לכדי עשר נקודות, ונראה כי תמונת האליפות שוב נפתחת.
אוהב מתנות יזכה
גם פטל, שמח מאוד למתנה שניתנה לו. גם הוא ידע שפרארי שנראתה טוב בהכנות, לא הייתה מהירה במירוץ עצמו כמו מרצדס. רביעי סיים דניל קוייאט ברד-בול, המקום הטוב ביותר בקריירה שלו. מספר הקפות לסיום הורתה לו הקבוצה לאפשר לדניאל ריקארדו, חברו לקבוצה, לעבור כדי לנסות ולנצל טעות של המילטון (שהסתער כאמור על פטל). ריקארדו נראה בתנופה גדולה אחרי שעבר את קימי ראיקונן בפרארי השנייה. אבל אחרי שלא הצליח לעקוף את המילטון החזיר ריקארדו את המקום לקוייאט.
סרג'יו פרז בפורס-אינדיאה סיים שביעי במירוץ מצוין, וג'יסון בטון הצליח להביא נקודות ראשונות למקלארן-הונדה עם מקום שמיני. חברו לקבוצה פרננדו אלונסו נראה גם הוא בדרך לנקודות ראשונות העונה עד שפרש בשל תקלה בתיבת ההילוכים. פיליפה נאסר בסאובר סיים תשיעי לפני קרלוס סיינז ג'וניור בטורו-רוסו.

גרנד פרי מונקו / הטעות שפותחת את העונה
צילום: מנהל
לואיס המילטון (מימין) לא חייך על הפודיום

גרנד-פרי מונטה-קרלו
1.ניקו רוזברג- מרצדס
2. סבסטיאן פטל – פרארי
3. לואיס המילטון- מרצדס
4. דניל קוויאט- רד-בול
5. דניאל ריקרדו- רד-בול
6. קימי ראיקונן- פרארי
7. סרג'יו פרז- פורס-אינדיאה
8. ג'נסון בטון- מקלארן
9. פיליפה נאסר- סאובר
10. קרלוס סיינז ג'וניור- טורו-רוסו

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 126 נק'
2. ניקו רוזברג- 116 נק'
3. סבסטיאן פטל- 98 נק'
4. קימי ראיקונן – 60 נק'
5. ואטרי בוטאס – 42 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 242 נק'
2. פרארי – 158 נק'
3. וויליאמס- 81 נק'
4. רד-בול – 52 נק'
5. סאובר – 21 נק'
גרנד פרי מונקו / הטעות שפותחת את העונה
צילום: מנהל
פרננדו אלונסו. עדיין ללא נקודות