בימים האחרונים עברו בישראל שלושה נהגים שיצאו למסע חוצה יבשות במטרה לשבור שיא עולמי של נסיעה רצופה ללא הפסקות לאורך 20,000 ק"מ. במסגרת המסע, שיצא לדרך מנורבגיה (נורט קייפ) ב-2.5.15 ואמור להסתיים עד ה-12.5.15 בדרום אפריקה (קייפ טאון), יחצו הנהגים 23 מדינות.

The longest drive
צוות הנהגים מורכב משלושה – סבסטיאן בירהלטר הגרמני (מכונאי מוסמך של פורשה), מייקל גריפית הדרום אפריקאי (נווט) ויאן קלמר מדנמרק (בעלים של חברה להדרכת נהיגה מתקדמת). הצוות הזה כבר הפך מסעות ארוכים שכאלה להרגל עם שיא בחציית צפון אמריקה בקו הרוחב 48 (כ-8800 ק"מ) במהירות ממוצעת של 98 קמ"ש ב-2012 או הקפת יבשת אוסטרליה (14,300 ק"מ) ללא דימום המנוע במהירות ממוצעת של 104 קמ"ש ב-2013.
20,000 ק
צילום: יח"צ, עמי הילל
צילום קבוצתי בישראל
אבל כעת יצאה השלישיה למסע הארוך ביותר שלה עד כה, הנקרא לכן "The longest drive". מסע זה כולל נסיעה רצופה מנורבגיה לדרום אפריקה – תוואי של 20,000 ק"מ המתפרש על פני 11 ימים ו-23 מדינות ואמור להגיע לסיומו ב-12.5.15 (או 13.5 אם יהיו עיכובים). בתכנון המסע המקורי הצוות היה אמור להגיע לישראל דרך ירדן, אלא שמסלול כזה חייב מעבר בסוריה, מה שלא התאפשר בגלל מלחמת האזרחים המתרחשת שם. כחלופה הגיע הצוות לתל-אביב בטיסה מאיסטנבול. את המשך הדרך עשה הצוות בהתאם לתכנית, ועזב את ישראל דרך מסוף טאבה שבאילת.

הגלגלים שמובילים
הרכב שנבחר לביצוע המשימה הוא פורשה קאיין עם מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר המפיק 245 כ"ס. הקאיין הותאם במיוחד לצרכי המשימה וזכה למגן חזירים, כננת, מיגון תחתון, גגון, שנורקל ומיכל דלק נוסף בנפח 200 ליטר. גם בתא הנוסעים נעשו כמה שינויים כמו התאמת כלוב הגנה, התקנת מקרר בתא המטען והסרת המושב האחורי. במקומו הותאם מושב יחיד שהופך למיטה בעת הצורך, זאת על מנת לאפשר לאחד מחברי הצוות לנוח בזמן שהשניים האחרים אחראים על הניווט והנהיגה.

המסע הגדול אמור להגיע לסיומו בימים הקרובים, אבל צוות הנהגים מקווה להותיר חותם של ממש. מלבד שבירת השיא, המסע מיועד גם לגיוס תרומות לקרן Farm Africa המסייעת לפיתוח חקלאות באפריקה ולצמצום התלות ביבוא מוצרי מזון. מוטוריקה ותרומה לקהילה? תמיד אמרנו שזה הולך ביחד.
20,000 ק
צילום: יח"צ, עמי הילל
הקאיין בנתב"ג