צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, השיקה את פאסאט החדשה שהוכתרה לאחרונה כ"מכונית השנה 2015" באירופה. פאסאט, המתבססת על רצפת MQB החדשה והמודולרית (כמו גולף), גדולה, קלה וחסכונית מקודמתה, והיא גם זריזה ומצוידת ממנה.
גרסת הבסיס תוצע עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש שמייצר 150 כ"ס, ומעניין יהיה לראות כיצד תצליח לפרוץ את המחסום הפסיכולוגי שנתון נפח זה מציב בפני לקוחות.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל דגמי פולקסווגן חייג ל-3262* או לחץ כאן

אבזור לרוב
בגרסה זו תשתלב תיבת DSG שבעה הילוכים, וזו תסייע לפאסאט הזו להאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות בדרך ל-220 קמ"ש מרביים. גרסה זו, כדאי לדעת, נמצאת בקבוצה 6 בדירוג הירוק. גרסת ה-1.4 ליטר תוצע ברמת הגימור קומפורטליין הכוללת מערך מולטימדיה (עם מסך 6.5") עם בלוטות', התראה על עייפות נהג, חישוקי 16" קלים, בקרת אקלים מפוצלת, לחצן התנעה, מערך דימום/התנעה, בלם חנייה אלקטרוני וכיוון חשמלי חלקי למושב הנהג. בפולקסווגן ישראל גאים במיוחד במערך היקפי של ארבע מצלמות שמציע מבט ממעוף ציפור על מיקום המכונית, ויודע לסייע בחניה. וכמובן, יש גם חיישנים אחוריים.

פולקסווגן פאסאט החדשה בארץ
צילום: אסף קליגר
בפולקסווגן ישראל גאים במיוחד במערך היקפי של ארבע מצלמות

גרסת ה-1.8 ליטר (180 כ"ס, 232 קמ"ש, 7.9 ש') תוצע, בנוסף, ברמת הגימור הגבוהה יותר, פרמיום. זו כוללת בנוסף חישוקי 17", מסך גדול יותר, מפתח חכם, ריפוד המשלב עור ואלקנטרה, תפעול חשמלי מלא, כולל זיכרונות, עיסוי ואוורור למושבים הקדמיים, תאורת לד חיצונית מלאה (חלקים ברגיל), ועוד. בגרסה זו ניתן יהיה לקבל גם מחוונים דיגיטאליים בתוספת של 10,000 שקלים.

תג מחיר

פאסאט החדשה תעלה 180,000 שקלים בגרסת 1.4 ליטר קומפורטליין או 190,000 שקלים עם מנוע 1.8 ליטר ובאותה רמת אבזור. רמת הגימור פרמיום תעלה 225,000 שקלים. כמו כן תוצע גרסת דיזל עם מנוע 2.0 ליטר (140 כ"ס) במחיר 215,000 שקלים.

פולקסווגן פאסאט החדשה בארץ
צילום: אסף קליגר
תא מטען בנפח 586 ליטר!

היבואן מכוון את גרסת הכניסה (1.4 ליטר, קומפורטליין) מול כל המשפחתיות הגדולות המוכרות. רמת הגימור פרמיום תעניק לו כלים להציע הרבה הידור במחיר אטרקטיבי יחסית למשפחתיות הגדולות של מותגי היוקרה: אודי A4, ב.מ.וו 3 ומרצדס C.
למרות הדעיכה במכירות בתחום המשפחתיות הגדולות, בפולקסווגן משערים שהם יכולים למכור כ-500 מכוניות במחצית השנייה של 2015, וכ-1000 בשנה מלאה. לטענתם כרגע המחסום העיקרי הוא בכמויות שהם יכולים לקבל מהיצרן.

"התחום הזה אכן נאכל מכמה כיוונים" מסביר דן אורנשטיין, מנכ"ל קבוצת צ'מפיון "אבל בשנים האחרונות הושקו בו מוצרים שמגדילים את הבידול מכלי הפנאי הקומפקטיים באיכות הנהיגה, ההרכבה והמוצר עצמו וזה ממתן את המגמה. בנוסף יש מגמה נוספת, ולקוחות שמרגישים לחץ להימנע מלרכוש מותגים זוהרים מחפשים פתרונות אחרים. והפאסאט נותנת איכויות של יוקרה מבלי להיות ראוותנית".

פולקסווגן פאסאט החדשה בארץ
צילום: אסף קליגר
"הפאסאט נותנת איכויות של יוקרה מבלי להיות ראוותנית". דן אורנשטיין