יום העצמאות בפתח ודגלי ישראל מתנופפים ברוח וממלאים את החזה לקראת חגיגות 67 למדינה. בתיאום כמעט מושלם קיבלנו למבחן את מיני קופר S שהגיעה, איך לא, בצבעי כחול-לבן הלאומיים. לא יכלנו לבקש צביעה מתאימה יותר.
זהו הדור השלישי של מיני בגלגולה המודרני תחת מטריית ב.מ.וו. זה לא הדגם הראשון של מיני החדשה עם חמש דלתות; קאונטרימן (2010) קדמה לה. ובכל זאת, ככל שמדובר במיני "הרגילה" דגם חמש הדלתות הוא ראשוני עבורה - והרחבה משמעותית בשימושיות שלה גם בזכות הגדלת ממדיה. למיני חמש דלתות בסיס גלגלים הארוך ב-7 ס"מ, מגרסת שלוש הדלתות, ליצירת אורך של 256.5 ס"מ. היא ארוכה ממנה ב-15 ס"מ (398 ס"מ), וגבוהה בס"מ (142.5 ס"מ). כל אלה תורמים למרווח משופר לנוסעים מאחור ולכניסה נוחה יותר (למרות דלתות אחוריות קטנות) ולתא מטען שימושי וגדול יותר (278 ליטר לעומת 211 ליטר).
אנחנו קיבלנו את המיני חמש דלתות בגרסת ה-S הספורטיבית שמציעה 192 כ"ס, המגיעים ממנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (יש גם ידנית) והתאוצה ל-100 קמ"ש מסתיימת אחרי 6.8 שניות בלבד.
רוצים לדעת עוד? צפו בסרטון.


סרטוני הווידאו של 'אוטו' קצרים, ברורים – תכל'ס: כל מה שצריך לדעת על המכונית שאתם שוקלים לקנות. את הסרטונים תוכלו למצוא בדפי הדגם, שם יעמדו לרשותכם גם מפרטים מלאים, חוות דעת מקוצרת ומבחנים מפורטים בהיקף מלא.