הכל התחיל בגיל מאוד צעיר. הפעם ההיא, הראשונה שבה עליתי על מושב הנהג, נחרטה היטב בזיכרוני. הרכב היה ידני, הוסבר לי את תפקידה של כל דוושה ויאללה תנהג. הנסיעה אומנם הייתה מאוד קצרה, אבל בשבילי הרגישה ארוכה מתמיד. במבט לאחור אפשר לומר שמשם הכל התחיל.

זאת הדרך שלי לבנות ב-400 אלף שקלים חניה מושלמת.

המכונית הראשונה שהייתי מכניס לחניית החלומות שלי היא אינפינטי G37, גרסת GT, מודל 10', לבנה עם 54,000 ק"מ, מהבודדות בארצנו. מה צריך יותר מזה? מנוע 3.7 ל' אטמוספרי עם 320 סוסים נמרצים במיוחד שדוהרים לגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית פלנטרית. רק נשאר לבטל את הבקרה והכביש לבד יהפוך למשטח החלקה לפי בקשתך. המודעה נוקבת במחיר של 170,000 שקלים. קניתי! הכביש הראשון שאני אכיר לרכש החדש הוא נס הרים. כמה שהיפנית הזאת אוהבת להוציא זנב! זו מכונית שצריכה שמישהו ישים לה גבולות, והמישהו הזה הוא בטוח לא אני. אז כנראה שיהיה כאן שפע של נעילה נגדית.

עפר ואספלט / חניית החלומות
צילום: מנהל
טויוטה לנד קרוזר. לדעת אלון, התמורה תהיה אטרקטיבית

מפה אמשיך לכיוון קצת שונה, אך לא פחות אהוב – שטח! כן שטח. עם כל האהבה והתשוקה למהירות ואחיזת כביש גבוהה, אי אפשר להסביר את האדרנלין המטורף שהשטח נותן לי, מה שמוביל אותי לבחירתי השנייה, שהינה טויוטה לנד קרוזר ארוך שנת 07' עם 215,000 ק"מ.

הצלחתי למצוא את הרכב הנ"ל בסכום של 134,000 שקלים. התמורה שאקבל בחזרה תהיה אטרקטיבית לדעתי. לא משנה מה יהיה אופי השטח או השיפוע אליו אכנס, המתלים תמיד (טוב, ברוב המקרים) ימצאו את הגמישות הנכונה והמדויקת אשר תשאיר אותי על הגלגלים.

אם כבר מדברים על הנעה כפולה אז נחזור רגע לכביש. הסייח השלישי בחנייה שלי יהיה סובארו אימפרזה STI שנת 02'. הגיע הזמן לגדוש קצת בכביש, אתם לא חושבים? האמת שמצאתי אחת בלוח עם נתונים לא רעים. המנוע המוכר והאהוב עלי הוא ה-2.0 ליטר טורבו, אשר מפיק 265 כוחות סוס שעוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבה ידנית שישה הילוכים קצרים במיוחד.

עפר ואספלט / חניית החלומות
צילום: מנהל
סובארו אימפרזה STI. לא פחות מ-265 כ"ס והנעה כפולה

63,000 אלף שקלים והוא שלי, ואני בטוח שהמוכר יקבל צביטה קטנה בלב. רכב שנראה משפחתי סטנדרטי ושימושי, אך ברגע שמתחילים בנסיעה הוא הופך למשהו אחר לגמרי. אחיזת הכביש שהרכב הזה יודע לייצר היא פשוט בלתי נתפשת.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

מפה אני חוזר לשטח, שלוש מכוניות יספיקו לי בחנייה, אז הגיע הזמן לגוון. טרקטורון יסגור לי את חניית החלומות בצורה הטובה ביותר. פרדטור 06', טרקטורון ספורטיבי, 500 סמ"ק עם קרבורטור במצב מצוין, וזה בהחלט משפיע על התגובה באגודל. בתור חובב שטח מושבע, אני יכול לומר שאין חוויה יותר גדולה מזה, ומהרגע ששמת את הקסדה, זהו! אתה בעולם משלך, וכלום לא יצליח להרוס לך את האווירה (חוץ מפנצ'ר או בעיה מכאנית). במקרה חבר שלי מוכר אחד עקב מעבר לרכב – 25,000 אלף שקלים והוא שלי. לא צריך רק להסתכל אל האופק – אפשר להגיע אליו תוך כמה דקות. מבחינתי השלמתי את החנייה אותה רציתי ב-392,000 שקלים. ומה לגבי העודף? נשמור לבזבוזים, או ליום בו יימאס לי מהתיבה האוטומטית באיניפיניטי, ואחליט לבצע בה ניתוח השתלת דוושה שלישית. אולי זה יעלה קצת יותר מ-8000 שקלים, אבל נסתדר כבר.

עפר ואספלט / חניית החלומות
צילום: מנהל
פרדטור. אלון לא לקח בחשבון שזה יהרוס לו את הג'ל בשיער

שמחתי לשתף אתכם בניית החלומות שלי, עכשיו מה שנשאר לי זה למצוא דרך לבנות חנייה כזאת מבלי לחלום!