הפופולריות הגוברת של רכבי הפנאי מובילה עוד ועוד יצרנים להציג דגמים חדשים בקטגוריה. סיטרואן הצרפתית, שבשנה שעברה הציגה את C4 קקטוס הקטן, מאותתת כעת, באמצעות קונספט מרשים, על רכב פנאי חדש שיוצג בעתיד.

חוזרים לעצב
סיטרואן מציגה באיירקרוס פיתוח של קו העיצוב שראה אור בקקטוס, אבל כאן הוא מובא בפרשנות מסוקסת, גברית ו"שטחית" יותר. קו מותניים גבוה בשילוב קו חלונות נמוך, בתי גלגלים עצומים (ומושחרים) וצמיגי שטח במידה 275/45 מ"מ עם חישוקי ענק בקוטר 22" מסייעים ליצור משהו שקשה להתעלם ממנו. אפילו בצבע של בנות.
סיטרואן איירקרוס קונספט: לקראת דגם סדרתי
צילום: מנהל
סיטרואן איירקרוס בתערוכת שנחאי. צילום באדיבות קורא וותיק של מגזין 'אוטו'
גם עיצוב תא הנוסעים מאופיין בהופעה שונה, מרשימה ומודרנית במיוחד. בדומה לקקטוס, גם כאן נמצאים שני מסכי ענק, כאשר המסך הימני יכול לנוע על ציר לאורכו של הדשבורד. בתא הנוסעים סיטרואן שילבה בחוכמה מספר בדים בצבעים שונים ליצירת אווירה חמה ומזמינה. לאורכו של הרכב נמצאת מעין תעלת "אין-הינע" המשמשת כתא אחסון גדול ומעוצב למשעי. איירקרוס קונספט מציע מקום לארבעה נוסעים בלבד, והכניסה למושבים מאחור תיעשה דרך דלתות הנפתחות לאחור.

הנעה ירוקה
בהתאם לרוח התקופה סיטרואן מציידת את איירקרוס קונספט במערכת הנעה היברידית נטענת-רשת. המנוע העיקרי הוא בנזין 1.6 ל' מוגדש ומוכר, המספק כאן 218 כ"ס ואחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים. אל מנוע הבנזין מצטרף מנוע חשמלי (95 כ"ס) המניע את הגלגלים האחוריים. המערכת המשולבת מספקת 313 כ"ס, ובעזרתם מסוגל איירקרוס להאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד.
סיטרואן איירקרוס קונספט: לקראת דגם סדרתי
צילום: מנהל
האיירקרוס מסוגל לכסות טווח של 50 ק"מ על חשמל בלבד, וניתן להטעין את מערכת הסוללות שלו (ליתיום-יון) גם משקע החשמל הביתי (פלאג-אין). המערך הזה מביא לנתון צריכת דלק ממוצע של 58.8 ק"מ לליטר בממוצע ע"פ היצרנית.

על בסיס גלגלים גדול יחסית של 280 ס"מ משתרע מרכב שאורכו 458 ס"מ וגובהו 173 ס"מ; נתונים המציבים אותו בין דגמים קומפקטיים דוגמת יונדאי ix35 לגדולים יותר כמו יונדאי סנטה פה. נתון הרוחב – 210 ס"מ – מופרך למדי, וסביר שיתמתן עם המעבר לרכב סדרתי.
סיטרואן איירקרוס קונספט: לקראת דגם סדרתי
צילום: מנהל
סיטרואן מדווחת כי איירקרוס יגיע לייצור בעתיד הנראה לעין, וכי מדובר בדגם גלובלי (בניגוד ל-DS 6WR, למשל). במקביל אליו הוצג בשנחאי פיג'ו קוורץ, קונספט לרכב פנאי של היצרנית שכבר הוצג בתערוכת פריז, מה שגורם לנו לחשוד כי לאיירקרוס צפוי אח מבית פיג'ו. אנו נשוב ונעדכן.
סיטרואן איירקרוס קונספט: לקראת דגם סדרתי
צילום: מנהל