לואיס המילטון הגדיל את יתרונו באליפות העולם בפורמולה 1, כאשר רשם עם מרצדס ניצחון שלישי העונה, לאחר שסיים ראשון בגרנד-פרי של בחריין. המילטון, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, שלט במירוץ מתחילתו, והדרמות האמיתיות התחוללו מאחוריו.
תחילה היה זה הקרב בין הפרארי של סבסטיאן פטל (שהיה שני בהקפות הדירוג) ושל קימי ראיקונן למרצדס של ניקו רוזברג שהדרדר למקום הרביעי. רוזברג עקף את ראיקונן בתחילת המירוץ ואחרי כן עקף את פטל, פעולה עליה נאלץ לחזור עוד פעמיים. זאת משום שבכל החלפת צמיגים היה הצוות של פרארי מהיר משל מרצדס. ואולם בעיה בכנף הקדמית במכונית של פטל חייבה את פרארי להכניסו פעם נוספת להחלפת כנף. זה אמר שפטל ירד לאחור ונאלץ להסתפק במקום החמישי אחרי קרב ארוך עם ואטרי בוטאס על המקום הרביעי.

המילטון מנצח במותחן בבחריין
צילום: מנהל

ראיקונן עולה לפודיום
ואולם קרן האור של פרארי היה ראיקונן. איש הקרח בחר בטקטיקת החלפת צמיגים שונה, והשאיר את הצמיגים הרכים והמהירים יותר לסיום. כתוצאה מכך, לקראת סוף המירוץ הוא היה המהיר במסלול. ב-17 ההקפות האחרונות הצליח ראיקונן לסגור את הפער על רוזברג בקצב גדול מהיר של יותר משנייה להקפה, והפך את המירוץ למותחן דרמטי. שתי הקפות לסיום ניצל ראיקונן את בעיית הבלמים שהתפתחה במכונית של רוזברג כדי לעלות למקום השני. למעשה, בעיה כזו הייתה גם במכונית של המילטון המנצח, ונהג פרארי "לא הספיק" לעקוף גם אותו. בכך שבר ראיקונן בצורת של 26 מירוצים מבלי לסיים בשלישייה הראשונה.

המילטון מנצח במותחן בבחריין
צילום: מנהל

דניאל ריקרדו ברד-בול ניהל מירוץ סולידי למדי וסיים שישי. הוא חצה את קו הסיום שבריר שנייה לפני שמנוע הרנו שלו התפוצץ – תזמון מוצלח לרד-בול, בעיה חמורה לרנו. שמיני סיים רומן גרוז'אן בלוטוס, לפני סרג'יו פרז בפורס-אינדיאה ודניל קוויאט (רד-בול), שסבל אף הוא מבעיות ברד-בול שלו. עשירי סיים פיליפה מאסה בוויליאמס אחרי שסבל מתקלה קשה בפתיחה שגרמה לו לזנק מהמקום האחרון.

המילטון מנצח במותחן בבחריין
צילום: מנהל

גרנד-פרי בחריין
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. קימי ראיקונן – פרארי
3. ניקו רוזברג – מרצדס
4. ואטרי בוטאס – וויליאמס
5. סבסטיאן פטל – פרארי
6. דניאל ריקרדו- רד-בול
7. רומן גרוז'אן – לוטוס
8. סרג'יו פרז – פורס אינדיאה
9. דניל קוויאט – רד-בול
10. פיליפה מאסה – וויליאמס

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 93 נק'
2. ניקו רוזברג – 66 נק'
3. סבסטיאן פטל – 65 נק'
4. קימי ראיקונן – 42 נק'
5. פיליפה מאסה – 31 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 159 נק'
2. פרארי – 107 נק'
3. וויליאמס – 61 נק'
4. רד-בול – 23 נק'
5. סאובר – 19 נק'

המילטון מנצח במותחן בבחריין
צילום: מנהל