כשחברה רוצה לקדם את תדמיתה של מכונית, היא בדרך כלל מצלמת פרסומת עתירת אקשן ו/או אנשים יפים, לפעמים לוקחת חסות על קבוצת ספורט או אולימפיאדה. אבל מדי פעם יש גם רעיונות מקוריים, כאלו שגורמים לנו לחייך ולהוריד את הכובע. הנה אחד לדוגמא:

הג'נסיס היא מכונית סלון שאמורה להרים את תדמיתה של יונדאי – יצרן ש"הידור" או "ביצועים" הם לא האסוציאציות הראשונות ששמו מעלה. הדור השני הוצג ב-2013, ועם מנועים חזקים (כולל V8 בנפח 5 ל' עם 425 כ"ס), הנעה אחורית, עיצוב חלקלק ותא נוסעים עשיר, הג'נסיס מנסה לדחוק את חרטומה אל טריטוריית הפרימיום. אבל הסיפור הפעם הוא לא על נתונים טכניים או רשימת אבזור, אלא על ילדה קטנה שרצתה להעביר מסר לאביה, שלא סתם רחוק ממנה, אלא משייט בחלל בתחנת החלל הבינלאומית.

יונדאי במסר לחלל
צילום: מנהל
נכון, אפשר לעשות זאת בעזרת תקשורת רדיו, אבל גם אתם תודו שזה הרבה פחות מגניב מהדרך שהגו אנשי יונדאי. הם החליטו לכתוב את תוכן המסר שכתבה סטפני בת ה-13 מטקסס בגודל כזה שיהיה אפשר לקרוא אותו גם מהחלל.
לשם כך אספה יונדאי צוות של מומחים מקוריאה, אירופה וארה"ב, שהחל לעבוד על הפיכת החזון למציאות. הצוות החליט להשתמש ב-11 מכוניות מסוג ג'נסיס שייסעו במקביל ויחרצו את הקרקע בסימון שיראה גם מהחלל. אחרי שסקר אתרים שונים ברחבי העולם, בחר הצוות בקרקעית האגם היבש 'דלמר' (Delamar) שבנוודה כ"דף הכתיבה" האידאלי, בזכות מרקם הקרקע ותנאי מזג אוויר שאפשרו ראות טובה (ולא ימחקו את הכיתוב במהירות בגלל גשם או רוח).

יונדאי במסר לחלל
צילום: מנהל
כתב היד של סטפני נסרק מהפתק שכתבה לאביה, ובעזרת תוכנות ניווט מתקדמות תורגם למסלול אותו ייסעו המכוניות. 11 המכוניות החלו את ה"כתיבה" בשעות הבוקר המוקדמות, כשהמעבר מאות לאות נעשה בטור, כך שיישאר "קוליס" בודד, שלא יראה מהחלל. התוצאה הסופית נפרשת על פני 5.55 קמ"ר – שטח גדול פי 1.5 משטח הסנטרל פארק בניו-יורק! מה שיותר חשוב הוא שהמטרה הושגה, והמסר הגיע אל האב המרחף בחלל, שדאג לצלם למזכרת.

ומה שעוד יותר חשוב – ההישג נרשם כשיא גינס על "כתובת הקוליסים הגדולה בעולם", רק למקרה שלא התרגשתם עד דמעות מסיפורה קורע הלב של הילדה המתגעגעת...

אז חדל פטפטת, צפו במסע של סטפני ויונדאי: