לואיס המילטון, נהגה של קבוצת מרצדס, השלים סוף שבוע מושלם בסין. המילטון שלט הן בהקפות הדירוג והן במירוץ, והגיע עם סיומו של הגרנד פרי הסיני למקום אותו הוא כל כך אוהב, החלק הגבוה של הפודיום. אחרי המירוץ במלזיה, בו הייתה פרארי ראשונה, תהו רבים אם מדובר באירוע חד-פעמי או תחילתה של תופעה. 
 
אנשי מרצדס הגיעו נחושים כדי להפגין כי לפחות כעת, הם המושלים במסלול. הקבוצה הגיעה  מוכנה וזהיר יותר, ונראה כי אנשיה ניהלו את המירוץ בקצב בו רצו. בסוף המירוץ היו שתי המכוניות שלהם במקומות הראשון והשני. 
 
עד האמצע – ואחריו
עד אמצע המירוץ פחות או יותר, היו שני הנהגים של פרארי בתמונה. סבסטיאן פטל נראה קרוב מאוד לניקו רוזברג, וקימי ראיקונן, שטיפס למקום הרביעי בזינוק מצוין, התקדם אף הוא לחזית הטור. רוזברג אף טען בקשר שהמילטון נוסע לאט מדי ומעכב אותו, ובכך מאפשר לפטל להתקרב. ואולם עם החלפת הצמיגים השנייה והמעבר לתרכובת הקשה פתחו המכוניות של מרצדס פער גדול באופן מהותי. לולא פיצוץ המנוע בסיום למרק וורסטפן המצוין (שהיה אז במקום השמיני עם טורו-רוסו), דבר שחייב הוצאת מכונית קוצבת, ייתכן וראיקונן היה עובר אף את פטל; באותם שלבים הוא נראה מהיר יותר.  
 
נהגי וויליאמס שוב היו פחות מהירים מאלה של פרארי, וניהלו מירוץ סולידי במקומות החמישי (פיליפה מאסה) והשישי (ואטרי בוטאס). רומן גרוז'ן בלוטוס המשתפרת סיים שביעי לפני פיליפה נאסר (סאובר), ודניאל ריקרדו בעוד מירוץ מתסכל לרד-בול. ריקרדו ניהל במשך חלק גדול מהמירוץ קרב עם מרקוס אריקסון שסיים עשירי. בכלל סוף השבוע הזה לא היה מוצלח לקבוצות רד-בול ורנו. שתיים ממכוניותיה של רנו, זו של קוייאט וזו של וורטספן, פרשו בגלל תקלה במנוע וריקרדו נאלץ להחליף מנוע נוסף בין מקצה הדירוג למירוץ. 
 
צמד המכוניות של מקלארן-הונדה, עדיין עם מנוע שמכוון להספק נמוך, סיים במקומות ה-12 וה-13, כאשר פרננדו אלונסו מנצל בסוף המירוץ תאונה בין ג'נסון בטון לפאסטור מלדונדו (לוטוס) כדי לסיים לפניו.
 
גרנד-פרי סין 
1.לואיס המילטון – מרצדס
2.ניקו רוזברג – מרצדס
3.סבסטיאן פטל – פרארי 
4.קימי ראיקונן – פרארי 
5.פיליפה מאסה – וויליאמס 
6.ואטרי בוטאס – וויליאמס 
7.רומן גרוז'אן – לוטוס 
8.פיליפה נאסר – סאובר
9.דניאל ריקרדו – רד-בול 
10.מרקוס אריקסון – סאובר
 
אליפות העולם לנהגים 
1.לואיס המילטון – 68 נק' 
2.סבסטיאן פטל – 55 נק' 
3.ניקו רוזברג – 51 נק' 
4.פיליפה מאסה – 30 נק' 
5.קימי ראיקונן – 24 נק' 
 
אליפות העולם לקבוצות 
1.מרצדס – 119 נק' 
2.פרארי – 79 נק' 
3.וויליאמס – 48 נק' 
4.סאובר – 19 נק' 
5.רד-בול – 13 נק'