סקודה ישראל השיקה את סקודה פאביה החדשה, אשר נחשפה בתערוכת פריז לפני כחצי שנה. הדור השלישי לפאביה מבוסס על פיתוח מקיף של הבסיס ששימש את הדגם הקודם ומשלב טכנולוגיות מארכיטקטורת הרצפה המתקדמת של פולקסווגן, MQB. הדגם הושק בארץ הן בגרסת החמש דלתות והן כסטיישן (המעט חדשה יותר) שתכונה אצלנו כרגיל ספייס.
 
הפאביה נוחתת כאן עם מנוע ה-1.2 טורבו החדש בשתי רמות הספק: 90 כ"ס (רק לידני), ו-110 כ"ס בשילוב תיבת DSG. גרסה זו, שהינה החשובה בהיצע, תוצע כעת בשלוש רמות גימור: אקטיב, אמבישן וסטייל. המחיר התחילי לפאביה הוא 80,000 שקלים לגרסה הידנית (רק ברמת אקטיב), כאשר גרסאות ה-DSG יעלו 95,000, 100,000 ו-105,000 שקלים לרמות אקטיב, אמבישן, וסטייל בהתאמה. הסטיישן (רק ברמת גימור אמבישן) תעלה 110,000 שקלים ותגיע עם חישוקים קלים ושמשות כהות. 
 
יותר אבזור 
בסקודה ישראל מציינים שהרכב יותר מצויד מאשר בעבר והדבר מתייחס בעיקר לגרסאות המהודרות. לכל הגרסאות מערכת דימום/התנעה, שש כריות אוויר ומערכת שמע מקורית, אך לרמת הגימור הבסיסית הפעלה חשמלית רק לחלונות הקדמיים. למעט רמת הגימור אקטיב, כל האחרות יוצעו עם מערכת התרעה על שמירת מרחק ומניעת תאונה עירונית (עד 30 קמ"ש), שש כריות אוויר, התרעה על עייפות נהג, והתרעה על לחץ אוויר נמוך.
 
שתי רמות הגימור הגבוהות יותר יכללו גם תאורת לד, מערכת מולטימדיה עם בלותות' בקרת שיוט ומגביל מהירות ואפשרות לבחירה של גווני הפנים. לרמת הגימור סטייל גם מפתח חכם, בקרת אקלים, מערך מולטימדיה משודרג וחישוקים קלים (16"). סקודה תציע חבילה הכולל גג, חישוקים ומראות צד בצבע שונה מהמרכב (לבן, אדום, שחור וכסוף) תמורת 2000 שקלים נוספים (רק בסטייל). 
 
המגבלה האמיתית 
לפחות השנה לא מתוכננות להגיע גרסאות נוספות הן בתחום הבנזין והן בתחום הדיזל, אם-כי ייתכן ובשנה הבאה תגיע לכאן דיזל אוטומטית. הסיבה לכך היא מגבלת הכמויות שהיבואן ניצב בפניה. כרגע נראה שסקודה ישראל מוגבלת ל-1500 מכוניות בלבד ל-2015, ואולם היבואן עדין מנסה לקבל כמות גדולה יותר. בסקודה ישראל מאמינים שהם יכולים למכור הרבה יותר מכוניות באם תוסר מגבלה זו. בשנה שעברה נמכרו 1200 פאביות, מתוכן 15% היו עם תיבה ידנית. 
 
 
בסקודה מציינים שלפאביה החדשה 5 כוכבי בטיחות במבחן ה-ENCAP החדש (מגרסת אמבישן ומעלה), תא המטען הגדול בין המתחרות הישירות (305 ליטר להאצ'בק ו-505 לסטיישן), תאוצה מהטובות בקבוצה עם 9.4 ש' וציון ירוק מצוין, 3 לגרסה האוטומטית. המכונית תוצע גם במבצע חבר שמתקיים בימים אלה בהנחה של בין 4,000 ל-5,500 שקלים בהתאם לגרסה (המבצע בתוקף עד לתאריך 24.4.15).  
 
סקודה פאביה החדשה בישראל
צילום: מנהל