קטגוריה: תת-משפחתית

גרסה: ניסאן אלמרה, 1.6 ל' SL

מתחרות בולטות: יונדאי אקסנט, קיה ריו, שברולט סוניק, מיצובישי אטראז'

מחיר הגרסה הנבחנת: 110,000 שקלים

אחרי שנים ללא מכונית סדאן משפחתית, חוזרת ניסאן לתחום עם מכונית שמגיעה מאמריקה. היא עושה זאת עם ניסאן אלמרה, שהינה למעשה הוורסה שמשווקת בארצות-הברית ומיוצרת במכסיקו, ושייכת לקטגוריה התת-משפחתית, שמתרחבת בשנים האחרונות. המכונית נחתה בארץ לפני מספר חודשים בגרסה פשוטה במיוחד שהופנתה לחברות השכרה, אבל כעת מתחיל השיווק לקהל הרחב עם גרסאות מאובזרות יותר.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל דגמי ניסאן חייג ל-3262* או לחץ כאן

ניסאן אלמרה 1.6 ל' – מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו

האלמרה, כמו אחיותיה לקטגוריה, חשובה במיוחד לציי הרכב, כפי שמעידה העובדה שרמת האבזור הבסיסית עולה רק אלף שקלים פחות, למרות נחיתות אבזור משמעותית (כדי להשאיר מקום להנחות).

במחיר של 110,000 שקלים היא מתמקמת במרכז הטבלה, ועם רשימת אבזור מרשימה, היא מציעה חבילה מעניינת.

עיצוב ונראות
האלמרה לא יפה – וזה ניסוח עדין. מלפנים היא נראית צרה וקטנה, כשהחרטום המשפחתי של ניסאן-אמריקה פשוט לא נראה טוב על הרכב הקטן. האחוריים נראים כאילו הם שייכים למכונית הרבה יותר גדולה. הדיפיוזר התחתי והספוילר העילי נראים כמו נטע זר, אבל חישוקים נאים, פנסי ערפל, וידיות כסופות מצליחים לשפר במשהו את הרושם.

ניסאן אלמרה 1.6 ל' – מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו

פנים הרכב
בניגוד למכוניות שהגיעו במשלוח הראשון, האלמרה הזו עוטה גוונים בהירים בסביבת הנהג, ופריטים כמו ידיות הדלת הכסופות עוזרים ליצור תחושה נעימה ביחס למקובל בקטגוריה. אבל הקלף החזק הוא רשימת האבזור, שכוללת מערכת שמע מקורית עם צג גדול (שיודע לקרוא עברית), בלוטות' ושליטה מההגה, חישוקים קלים, בקרת שיוט ואפילו מפתח חכם.

מייד בכניסה למכונית בולטת תחושה צרה והקרבה של המושבים לדלת מקשה על כיוון המושבים. כיוון מושב הנהג מוגבל ויחד עם הגה שמתכוונן רק לגובה, קשה לקבל תנוחת נהיגה טובה. גם מבנה המושבים לא הכי מוצלח, והם אינם נוחים לאורך זמן. מאחור יש מרחב מצוין לרגליים, קצת פחות לראש – וגם כאן מתקבלת תחושה צרה. תא המטען בגודל סביר, אך יש גדולים יותר בקטגוריה.

נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה סבירה בסך הכל, וגם אם האלמרה מעט נוקשה בעיר, ואינה מגהצת שיבושים קטנים, היא גם לא מתרסקת. גם מחוץ לעיר הנוחות נאותה אך שיבושים גדולים בהחלט מורגשים.

ניסאן אלמרה 1.6 ל' – מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו

התנהגות ובטיחות
האלמרה מציעה התנהגות כביש צפויה ובטוחה. ההיגוי ברור, הריסון מספק ואם מגזימים מקבלים תת-היגוי הדרגתי, כמקובל. למעשה התלונה היחידה שלנו נוגעת לבלמים שאינם מדויקים, ומתעייפים תחת עומס.
מבחינת בטיחות היא כוללת את האבזור המקובל – שש כריות אוויר, בקרת יציבות וניטור לחץ אוויר, אך לא נבחנה כמובן במבחן הריסוק האירופאי.

מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר המוכר, שלא לומר וותיק, מייצר 109 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה. הביצועים סבירים, למרות תיבה רציפה "כמו פעם" עם תגובות איטיות ורעש מנוע מונוטוני ולא נעים תחת עומס. בשיוט נינוח ובחצי מצערת, המצב טוב יותר. לחצן "הילוך היתר" מאפשר למקם את המנוע בתחום אפקטיבי יותר לטובת עקיפות. צריכת הדלק טובה למדי: 16 קמ"ל בשיוט ו-12.7 במסלול מגוון עם קטעים מאומצים.

ניסאן אלמרה 1.6 ל' – מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו

תמורה
למרות מראה לא מזמין, מתגלה האלמרה כרכב הולם לקטגוריה. היא אינה משנה את חוקי המשחק, אבל יש לה מה להציע בקטגוריה שכוללת את מיצובישי אטראז', יונדאי אקסנט פיג'ו 301 ודומותיהן.

מול מחירי המבצע וה"מבצע" של חלק מהמתחרות, נראה ש-110,000 שקלים הוא מחיר מעט גבוה, למרות רמת האבזור הגבוהה יחסית. אך אפשר להניח שגם ניסאן תצטרף למשחק ההנחות עם האלמרה.

מה שברור הוא, שמדובר בתוספת חשובה ליבואן שכבר שנים רבות חסר מכונית במבנה משפחתי.

ניסאן אלמרה 1.6 ל' – מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו