בצמוד לתערוכת ניו יורק הוכרזו הזוכים בתחרות "מכונית השנה העולמית". התחרות, שמתקיימת מדי שנה מאז שנת 2005, מקבצת הצבעות של 48 עיתונאים מ-22 מדינות. התחרות נערכת בחמש קטגוריות: מכונית השנה, מכונית היוקרה, מכונית הביצועים, המכונית הירוקה ואיך לא, המכונית המעוצבת ביותר. התוצאות השנה הפיקו, ללא ספק, שפע חיוכים מרוצים במשרדי מרצדס.

מכונית השנה העולמית מרצדס C קלאס
בתואר מכונית השנה העולמית זכתה מרצדס C קלאס החדשה, עם לא פחות מ-803 נקודות; למקום השני הגיעה זוכת תואר "מכונית השנה באירופה", הפולקסווגן פאסאט (753 נקודות); הפורד מוסטנג (722 נקודות) הסתפקה במקום השלישי.

מכונית השנה העולמית 2015 – מרצדס C קלאס
צילום: מנהל



מכונית היוקרה הטובה ביותרמרצדס S קופה
מרצדס הוסיפה לארון הגביעים גם את תואר מכונית היוקרה הטובה ביותר, בו זכתה הקופה הגדולה שלה עם 819 נקודות; את המקום השני תופס רכב האצולה הבריטי, ריינג' רובר (778 נקודות); ב.מ.וו i8 החדשנית מגיעה רק למקום השלישי (763 נקודות).

מכונית השנה העולמית 2015 – מרצדס C קלאס
צילום: מנהל



מכונית הביצועים הטובה ביותר
– מרצדס AMG GT
גביע שלישי לארון של מרצדס מוסיפה ה-AMG GT, בקטגורית "מכונית הביצועים". אל המקום השני הגיעה יגואר F טייפ R קופה, ומעט אחריה הצמד M4 ו-M3 לבית ב.מ.וו. מחוץ לרשימה נשארו מכוניות ראויות מאוד (בעיקר בהתחשב באכסניה האמריקאית) כמו הקורבט Z06 והדודג' צ'אלנג'ר הל-קט.

מכונית השנה העולמית 2015 – מרצדס C קלאס
צילום: מנהל



המכונית הירוקה
– ב.מ.וו i8
היריבה מבוואריה הצליחה גם היא לזכות בתואר בתחרות – תואר המכונית הירוקה, עם ה-i8. אגב, זו השנה השניה בה היא זוכה בתואר הזה, כאשר בשנה שעברה הייתה זו ה-i3 שהביאה את התואר לב.מ.וו – קצת מוזר שיצרנית "מכונת הנהיגה המושלמת" זוכה בתואר דווקא בתחום הירוק, לא?

מכונית השנה העולמית 2015 – מרצדס C קלאס
צילום: מנהל



לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

המכונית המעוצבת – סיטרואן C4 קקטוס
התואר היחיד שהוענק השנה למכונית לא גרמנית הוא תואר המכונית המעוצבת, בו זכתה הסיטרואן C4 קקטוס. המכונית הנאה בעלת העיצוב המקורי מתגאה גם בפיתוח חדש - Airbump. מדובר במשטחים רכים בצדי המרכב ובפגושים, שבזכות כיסי אוויר, המסודרים כקוביות שוקולד, אמורים למנוע נזק לפח מפתיחת דלתות או בתאונות קלות. הקקטוס צפוי להגיע אלינו במהלך הרבעון השלישי של השנה.

מכונית השנה העולמית 2015 – מרצדס C קלאס
צילום: מנהל