יצרנית הפרמיום לקסוס חשפה בתערוכת ניו יורק את הדור החדש של RX, רכב הפנאי הבינוני של המותג. הדור הראשון של לקסוס RX (למעשה טויוטה הארייר) הגיח אל אוויר העולם בשנת 1997. נכון להיום הוא הרכב הנמכר ביותר בתולדות המותג, עם יותר מ-2.1 מיליון יחידות.
לא מצטנע
עד היום היה עיצוב לקסוס RX שגרתי למדי, תואם את הקו המקורי של לקסוס. לא עוד: הדגם החדש מעוצב באופן מוחצן ובוטה, עם זוויות מחודדות, בתי גלגלים תפוחים ומעל הכל חזית בעלת נוכחות מרשימה בזכות סבכה גדולה מאוד ופנסים מוארכים. גם כיוון חדש זה עבור הדגם תואם את הקו העכשווי של מותג היוקרה, המבוסס על הפגנת נוכחות ויזואלית, והדמיון לרכב הפנאי הקטן והחדש, NX, בולט. חישוקי "20 המחליפים את ה-"19 מוסיפים אף הם. לפי לקסוס העיצוב החדש אווירודינמי וזה תורם לשיפור היציבות, הפחתת רעשי הרוח ושיפור הצריכה.

לקסוס חושפת RX חדש
צילום: מנהל

כן חסכוני
לקסוס RX החדש יוצע בשתי גרסאות, בשתיהן מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר. ההספק זהה – 300 כ"ס – הטכנולוגיה, לא. בגרסת 350 מנוע בנזין בלבד; בגרסת 450h מנוע הבנזין פועל במחזור אטקינסון ואליו מצטרפת מערכת חשמלית, ליצירת גרסה היברידית. התיבה האוטומטית חדשה, עם שמונה הילוכים. לקסוס מציינת כי רמות הזיהום פחתו מאוד, אך לא מצרפת נתונים.

לקסוס חושפת RX חדש
צילום: מנהל

למען הבטיחות

נוסף על מערכות הבטיחות המוכרות, רכב הפנאי הבינוני של לקסוס מתהדר בלא מעט מערכות בטיחות אקטיביות, כמו בלימה אוטומטית, מצלמה המצלמת ב-360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, סטייה מנתיב ועוד.

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי לקסוס חייג ל-3262* או לחץ כאן

הפאר כנדרש
בסיס הגלגלים צמח ב-5 ס"מ (כעת 279 ס"מ), מה שתורם למרווח טוב יותר בתא הנוסעים. לפי לקסוס הנדסת האנוש שופרה, כמו מיקום עדיף לבורר ההילוכים. בנוסף, מצויד הרכב, כיאה למוצר נחשב של מותג יוקרה, בריפוד עור למושבים, דיפוני עץ, חלון פנורמי, מסך מידע גדול (12.3") ועוד.

לקסוס חושפת RX חדש
צילום: מנהל

מדור הספורט
בנוסף לגרסאות הרגילות, המוצעות בהנעה כפולה או קדמית, תציע לקסוס גם גרסאות F ספורטיביות; הנעה כפולה בלבד, אפשרית עם שני המנועים. ל-F מאפיינים עיצוביים משלו וביצועים עדיפים (מידע לא נמסר), אבל יש לדגם בורר מצבים לנהיגה ספורטיבית.

לקסוס חושפת RX חדש
צילום: מנהל