קטגוריה: פנאי פרמיום בינוני

גרסה: לנד רובר דיסקברי ספורט

מתחרים בולטים:
אודי Q5, ב.מ.וו X3, וולוו XC60, לקסוס NX, מרצדס GLK, אינפיניטי QX60

מחיר גרסת בסיס: 470,000 שקלים

לנד רובר דיסקברי ספורט: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג

לנד רובר יהשיקה את מחליפו של הפרילנדר (שלא זכה להצלחה בארץ, אם להתנסח בעדינות). הכלי החדש ינסה לרכב על ההצלחה של אחיו הגדול, הדיסקברי, ולכן שונה שמו ל'דיסקברי ספורט'.

למרות השם, מבחינה מכאנית אין קשר בין ה'ספורט' לדיסקברי הרגיל, והוא מבוסס על אותה פלטפורמה כמו הפרילנדר המוחלף (והאווק). הבשורה העיקרית, הן ביחס לפרילנדר והן ביחס לקטגוריה בכלל, היא שורת המושבים השלישית – הפעם הראשונה בקטגורית הפנאי-פרמיום בינוני.

עיצוב ונראות
"הדיסקברי ספורט, כמו האווק לפניו, זונח את הקווים הישרים שהיו מזוהים עם לנד-רובר לטובת קווים עגלגלים יותר. הוא נאה, אבל לא מצליח להתחרות באחיו לפלטפורמה, האווק, ולא מייצר את אותו אפקט "וואו!" ראשוני. חישוקי 17" מגיעים כסטנדרט, ומי שירכוש את המכונית ברמת האבזור HSE יקבל חישוקי 18" ותאורת קסנון (ופנסי ערפל, שבאופן תמוה לא נכללים באבזור גרסת הבסיס)."

לנד רובר דיסקברי ספורט: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג

פנים הרכב
"החומרים שמשמשים בתא הנוסעים של הדיסקברי ספורט הם באיכות גבוהה, כמצופה מרכב בקטגוריה הזו, אך איכות ודיוק ההרכבה באיכות נמוכה מהמצופה. הנדסת האנוש טובה, והאבזור כולל מסך מגע גדול, מערכת שמע איכותית, יציאות מיזוג לשורה השניה והשלישית, וגג שמש פנורמי כבר ברמת האבזור הבסיסית (SE).

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל דגמי לנד רובר חייג ל-3262* או לחץ כאן

"המרחב בשתי השורות הראשונות טוב, והשורה השניה נעה על מסילות לטובת גמישות חלוקת המרחב בינה לבין השורה השלישית, שמיועדת בעיקר לילדים (ובאה, כרגיל, על חשבון נפח תא המטען).

לנד רובר דיסקברי ספורט: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג

נוחות נסיעה
הדיסקו ספורט נהנה מכיול מתלים מוצלח מאוד, שמציע שילוב טוב בין תחושה מוצקה לגיהוץ יעיל של מהמורות קטנות, ומתקשה רק מול מהמורות בעלות שפה חדה. התוצאה היא נוחות נסיעה טובה מאוד בכביש וגם בשטח. בורר טריין-ריספונס, כמקובל בלנד-רובר, מאפשר להתאים את מצב הרוח של הרכב לתוואי השטח, וישנה גם בקרת גלישה במורד. זווית גישה של 25 מעלות יחד עם זווית נטישה של 31 מעלות ומרווח גחון של 21 מ"מ מעניקים יכולת עבירות לא רעה גם על שבילים מאתגרים יותר. בקרת המשיכה בינונית, וצליחת מכשולים דורשת לא פעם שמירה על מומנטום.

התנהגות ובטיחות
אל תתנו לשם לפתח בכם ציפיות – בכביש מפותל לא תמצאו כאן יכולת ספורטיבית של ממש. אומנם אחיזת הכביש גבוהה, המתלים מרסנים וההתנהגות מאוזנת מאוד (והשלדה אפילו חושפת את העובדה שמקורה בפורד, עם הידוק קל של הישבן כשמבקשים), אך אין כאן את שמחת החיים הנדרשת כדי להנות ממעשה הפניה. הבלמים מעט מאכזבים – הנשיכה הראשונית טובה, אך העוצמה אינה מרשימה.

לנד רובר דיסקברי ספורט: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג

מנוע וביצועים
להשקה הגיעו שני מנועים, האחד לוגם טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר, עם 240 כ"ס (שפגשנו כבר באווק – ובפורד מונדאו). המנוע השני לוגם סולר, בנפח 2.2 ליטר והוא מפיק 190 כ"ס (בעתיד תגיע גם גרסה מוחלשת של המנוע עם 150 כ"ס). שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה יחסי העברה. הכוח יורד אל הגלגלים הקדמיים, כאשר בעת הצורך הגלגלים האחוריים נכנסים לפעולה.

8.2 שניות אורכת התאוצה מעמידה למאה קמ"ש בגרסת הבנזין, ומהירותו המרבית הינה 199 קמ"ש. הנתונים המקבילים בדיזל הם 8.9 שניות ו-188 קמ"ש. עם זאת, המנוע שהרשים יותר היה דווקא מנוע הדיזל, בזכות זמינות הכוח הטובה, שמשלבת בין תגובת דוושה שרירית להתנהלות רגועה.

לנד רובר דיסקברי ספורט: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג

תמורה
הדיסקברי ספורט הוא רכב טוב – מרווח, נאה, עם יכולת טובה (גם אם לא מצוינת) בכביש ובשטח וייחוד בדמות שורת מושבים שלישית. אבל יש לו בעיה אחת גדולה, גדולה מאוד אפילו – המחיר. 470,000 השקלים שנדרשים עבור גרסת הבסיס (לשני המנועים) הם בערך 50% יותר מאשר המתחרים הישירים. ה-540,000 שקלים שנדרשים עבור גרסת ה-HSE הבכירה שמים אותה בטריטוריה של הפנאי פרמיום הגדולים.

אפשר להתנחם, אולי, בהבטחת היבואן כי לא מדובר במחיר הסופי, וכי הוא עדיין נמצא במשא ומתן עם היצרן במטרה להוריד את המחיר. בעתיד, ישווק הדיסקברי ספורט גם ברמת אבזור נמוכה יותר (S) ומחירו יהיה 420,000 שקלים, כך לנד רובר ישראל.

לנד רובר דיסקברי ספורט: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג

עדכון מחירים - אחרי ההשקה עדכנה לנד רובר ישראל את המחיר הרשמי של הדיסקברי ספורט. גרסת הבסיס עם מנוע דיזל (TD4 אוט', 150 כ"ס) מגיעה ברמת גימור SE עם חמישה מושבים בעבור 382,000 שקלים. גרסת ה-7 מושבים תעלה כבר 414,000 שקלים. גרסאות הדיזל והבנזין החזקות (190 או 240 כ"ס בהתאמה) שנבחנו בהשקה יחלו ב-398,000 שקלים עבור רמת גימור SE עם חמישה מושבים. גרסת ה-7 מושבים תעלה כבר 429,000 שקלים. גרסאות ה-HSE המאובזרות יעלו 479,000 שקלים - מחיר דומה לזה של גרסת הבסיס בהשקה.

המחירון המעודכן של הדיסקברי ספורט מציב אותו בעמדה נוחה יותר מול המתחרים. הוא עדיין יקר ממרבית המתחרים בקטגוריה, אך הוא כבר קרוב יותר במחיר ומציע אופציה מעניינת לשבעה מושבים.