טופ גיר של BBC (המשודרת מאז 1977), היא תכנית הרכב הנצפית ביותר בעולם – ובהפרש; למעלה מ-350 מיליון צופים בעשרות מדינות. לא פחות מעשר תכניות קרובות, כולל שימוש בפורמט דומה, משודרות ברחבי העולם.

האיש שעשה את טופ גיר לתכנית הטלוויזיה החשובה ביותר בעולם בתחום הרכב הוא ג'רמי קלרקסון, המנחה אותה מאז 1988. קלרקסון (55) שילב רכב וטלוויזיה באופן מרתק (בייחוד מאז הפורמט של 2002), ובעיקר עשה לו שם בזכות ביקורתיות נוקבת, הומור עוקצני, הפקות מקוריות וגם אמירות בוטות.

דיבורים ומעשים
אופן הדיבור הבוטה של קלרקסון לא הוגבל רק כלפי מכוניות ויצרנים. בעונה הקודמת הוזהר המנחה המוביל של טופ גיר על-ידי ה-BBC לאחר שהתבטא באופן גזעני. "האזהרה האחרונה", אמר עליה קלרקסון עליה בשעתו; היא בכל אופן לא הייתה הראשונה.

קלרקסון, הודיע תאגיד השידור BBC, הושעה כרגע מהתכנית "בגלל התכתשות" (ולא נאמר אם הייתה מילולית או פיזית) עם מפיק של BBC. לפי דיווחים ברשת, קלרקסון פשוט היכה את אחד ממפיקי התכנית לאחר שסיימו יום צילומים.

האם זהו סופו של עידן קלרקסון בטופ גיר? מוקדם לדעת. מצד אחד, קלרקסון הוא כוכב-על בתחומו, אושיית רייטינג עולמית ותרנגולת המטילה ביצי זהב. מצד שני, אמור להיות גבול להתנהגות בזויה, מה עוד שכאמור הוא הוזהר מספר פעמים בעבר.

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, לא ישודר הפרק הקרוב של טופ גיר.

האם ג'רמי קלרקסון יפוטר מטופ גיר?
צילום: מנהל
הסוף לטופ גיר?