סדנת 'מנסורי' (MANSORY) קיימת משנת 1989, ונושאת שם משפחתו של הבעלים. בתחילה שדרגו בסדנה מותגים בריטיים בעיקר, החל מבנטלי, דרך אסטון מרטין ועד לרולס רויס. אך מאז הם התבגרו, והפסיקו להפלות, והיום הם שולחים ידם (וג'בקתם) בכל כמעט בכל מותגי היוקרה, החל באודי ועד ולבוגאטי.
כאשר מנסורי משדרגים מכונית זה לא נגמר רק במכאניקה, אלא מגיע גם לעיצוב. ובמנסורי אוהבים סגנון מוחצן. מאוד. לעזאזל האלגנטיות – העיקר שאף אחד לא יטעה ויחשוב שמדובר במכונית סטנדרטית. עכשיו משחררת הסדנה פרטים על המפלצת הקטנה והחדשה שלהם, שמבוססת על הוראקן, הדגם החדש ביותר מבית למבורגיני.

סוף סוף יש גם למי שלא מסתפק ב-610 הסוסים המצויים תחת מכסה מנועה של ההוראקן, סיבה לחייך. להזכירכם – המנוע המקורי (5.2 ליטר ובתצורת V10) מפיק את שיא ההספק ב-8,250 סיבובי מנוע גבוהים, ומציג נתון מומנט של 56.9 קג"מ. יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית (דו-מצמדית) עם שבעה יחסי העברה והנעה כפולה היא מאיצה למאה קמ"ש ב-3.2 ש' בלבד, ומגיעה ל-322 קמ"ש. מרשים, לא?
כנראה שלא את החברה במנסורי. הסדנה הגרמנית הקטנה לקחה את ה"עגלה" הזו, ושידכה לה מגדש טורבו (בודד. תצורה לא אופיינית למנועים בתצורת V, בטח לא כאלו עם 10 ציל'). בנוסף, מערכת הדלק שודרגה (קו הדלק, וכמובן המזרקים) וניהול המנוע וניהול תיבת ההילוכים כוילו מחדש.
ההוראקן שלכם לא סוחבת? מנסורי דואגת לכם לטורבו ו-838 כ
צילום: מנהל

התוצאה? ההספק עלה מ-610 כ"ס ל-838 כ"ס, ונתון המומנט זינק מ-56.9 קג"מ ללא פחות מ-79.5(!) קג"מ. פסיכי. פשוט פסיכי. בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

אל ההספק המתוגבר מתלווה תלבושת מתאימה – כנף אחורית חדשה, דיפיוזר אחורי וחצאיות צד (עקרונית עזרים כאלו אמורים לשפר את כח ההצמדה – אבל יש לנו הרגשה שזה היה שיקול משני לעניין החזותי, במקרה הזה) וכיאה למנסורי הכל עשוי סיבי פחמן. גם החישוקים והצמיגים הוחלפו, כשעל הסרן הקדמי תמצאו חישוקי "20 עם גומי ברוחב 245 מ"מ, ועל הסרן האחורי ישנם חישוקי "21 עם לא פחות מ-325 מ"מ של גומי.

ואיך מתבטאים 228 הסוסים ו-22.6 הקג"מים שנוספו בשורת הביצועים? קיזוז של 0.3 ש' במאוץ למאה (2.9 ש') ועוד שמונה קמ"ש במהירות הסופית (330 קמ"ש), אבל קחו בחשבון שברמות ההספק האלו, ההבדלים באים לידי ביטוי בעיקר בתאוצות במהירות גבוהה – היה מעניין, למשל, לראות מה ההבדל בזמן התאוצה מ-180 ל-250 קמ"ש, לדוגמא. הבעיה היחידה היא, כמובן, שברוב המדינות מהירויות כאלו יהפכו אותך לכוכב מהדורת החדשות, ויארגנו לך מסיבת פיג'מות עם כמה חבר'ה מפוקפקים, מאחורי סורג ובריח...
ההוראקן שלכם לא סוחבת? מנסורי דואגת לכם לטורבו ו-838 כ
צילום: מנהל