עבורי פולקסווגן פולו תמיד משתלבת עם שכונת יוקרה, עם בת למשפחה אמידה, אספרסו ארוך בבית הקפה הנכון, ובר-יין קטן בצפון העיר. במילים אחרות, קצת "צפונבונית", אבל לא באופן מנקר. ויש לאפיל היוקרתי בסיס היסטורי; הרי המכונית נולדה בכלל כאודי 50, עד שב-1975 נטלה אותה פולקסווגן והחליפה את הסמל. ואם זה קצת מזכיר את הגולף, זה לא במקרה; היא במוצהר מנסה ללכת בעקבות אחותה הגדולה.

שיפורים וקלף חזק
הדור הנוכחי הוצג ב-2011 ומתיחת הפנים נערכה באביב 2014. חיצונית השינויים מינוריים: נגיעות קלות בפנסי הערפל, פס כסוף לרוחב כונס האוויר ועוד עדכונים שיוצרים מראה אפילו יותר "גולפי" מאשר לפני החידוש. איכשהו, למרות השמרנות, הפולו עדיין נראית טוב, במיוחד באדום של מכונית ההדגמה.
פולקווסגן פולו (מתיחת פנים): מבחן דרכים
צילום: מערכות אוטו
חיצונית השינויים מינוריים: נגיעות קלות בפנסי הערפל, ופס כסוף לרוחב כונס האוויר

הקלף החזק נותר תא הנוסעים. גם כאן מורגשת רוח הגולף, שבדור החדש תרמה לפולו את מערך המולטימדיה וגלגל ההגה שופע הפקדים, ונתנה השראה למחוונים המחודשים ולצג שביניהם. התוצאה נראית איכותית ויוקרתית מהמקובל בקטגוריה. לאווירה תורמת תאורת הפנים הנאה מלפנים ומאחור (חבל שאין בתא הכפפות). הנדסת האנוש טובה לרוב, והתלונה העיקרית נוגעת למידות הקטנות של צג המגע.

תנוחת הנהיגה טובה, וגם אם לוקח מעט זמן להסתגל לריפוד המושב, הוא מתגלה כנוח. מאחור, מרווח הראש טוב, מרווח הרגליים טוב פחות. וגם שם, כמו מלפנים, הפולו מעט צרה. לתא המטען מידות ומבנה נוחים.
פולקווסגן פולו (מתיחת פנים): מבחן דרכים
צילום: מערכות אוטו
הנדסת האנוש טובה לרוב, והתלונה העיקרית נוגעת למידות הקטנות של צג המגע

תנועה מורגשת
השינויים החשובים שעברה הנערה הגרמנית נמצאים בתא המנוע. במקרה שלנו הוחלפה יחידת ה-1.4 ליטר 85 כ"ס האטמוספרית בגרסה מוחלשת למנוע ה-1.2 ליטר טורבו החדש. המנוע בגרסתו זו מייצר 90 כ"ס ו-16.2 קג"מ, ובשילוב עם תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, מציע גמישות וביצועים נאותים. המנוע לא נמרץ במיוחד, אבל במהירויות נמוכות מגיב בזריזות ומושך היטב בעליות. רק במהירויות גבוהות המנוע מתחיל לאבד אוויר, ותחת עומס מייצר צליל נוכח. למעט שיהוקים רגילים בחניות וזחילות, תיבת ה-DSG מתפקדת היטב, וגם אם היא מזדרזת לעיתים להעלות הילוכים, בדרך כלל היא לא מגזימה.
בהשוואה לגרסת ה-1.4 ל' היוצאת, מדובר בשיפור מהותי, וזה בולט גם בצריכת הדלק. בנסיעה ארוכה ומגוונת הגענו בלי בעיות לכ-15 ק"מ/ל ואף יותר.
פולקווסגן פולו (מתיחת פנים): מבחן דרכים
צילום: מערכות אוטו
המנוע מייצר 90 כ"ס ו-16.2 קג"מ, ומציע גמישות וביצועים נאותים
הפולו מעבירה תחושה מגובשת גם בפרק ההתנהגות. נראה שהמתלים רוככו קמעה, ומרסנים מעט פחות טוב את המרכב. אבל גם על כבישים מאתגרים או גליים אותו חוסר ריסון אינו מגיע לרמה מוגזמת והפולו שומרת על תחושה יציבה ובוטחת. היא בהחלט מסתדרת עם פניות, כאשר תת-ההיגוי המתפתח מתמתן עם העברת משקל והופך להידוק קו מרסן. להיגוי מנגנון חשמלי חדש עם פעולה טובה, ורק הבלמים מרגישים קצת עצלים ומתעייפים תחת עומס.

ריכוך המתלים משתלם בתחום הנוחות, ששופרה לעומת העבר, במיוחד על שיבושים קטנים. עם זאת, חיבורי סלילה ובורות, ולעיתים גם פסי האטה עירונים, עדיין מורגשים מדי. גם רעשי הרוח פוגמים באיכות הנסיעה.

בסופו של דבר
פולקסווגן פולו ממשיכה להפגין את התכונות שעשו אותה חביבה על לקוחות פולקסווגן. הסופרמיני של פולקסווגן נעימה, עשויה היטב ומעניקה תחושה מעט יוקרתית. ואולם חסרונה הגדול הוא המחיר: 113,000 שקל לגרסה שבחנו (120,000 שקל לגרסת ה-110 כ"ס) הם הרבה יותר מהמחיר המקובל בקטגוריה, בוודאי בהשוואה למחירים של אחיותיה לקונצרן.
פולקווסגן פולו (מתיחת פנים): מבחן דרכים
צילום: מערכות אוטו