הדור השני של סיטרואן C4 הוצג ב-2010 והיה שמרני בהרבה ביחס לקודמו. מתיחת פנים? זו הגיעה רק כעת, באיחור לא אופנתי של שנתיים ביחס למקובל. ולא שסיטרואן שקטה על השמרים: קו העיצוב שונה, המותג הוגדר מחדש, חטיבת DS יצאה לדרך עצמאית.

ולמרות האיחור בחידוש C4 ולמרות השינויים שעבר המותג, סיטרואן לא יצאה מגדרה בעיצוב המשפחתית שלה. עדכוני ההופעה קטנים, אבל בדגם המחודש יש שינוי אחד מאוד חשוב: חטיבת כוח חדשה.

עיצוב
כאמור שינויים בולטים בהופעה אין, ולא רק שבסיטרואן לא עיצבו את ה-C4 כמו הדגמים החדשים, אפילו לא החליפו פגושים או סבכה. בקיצור: הסתפקו בשינוי הפנסים הקדמיים (שזכו לתאורת לד ליום) והאחוריים ששינו גוונים וקבלו "תלת ממדיות". עם זאת, איכשהו, אולי בגלל החישוקים והצבעים החדשים, לא קשה לזהות שמדובר בדגם המחודש.

אין שינוי בולט בהופעה של ה-C4 המחודשת
הפנים
גם בתוך המכונית השינויים מינוריים, מתמקדים במרכז סביבת הנהג ומוצאים ביטוי עם בלם חנייה חשמלי, קונסולה מודרנית בין המושבים ומסך מגע חדש מעליה. המסך שולט בשפע פרטים, בדומה למערכת המקובלת בקבוצה, אלא שכאן התפריטים העיקריים נשלטים על ידי מתגים ממש, הנמצאים מחוץ לצג. בנוסף, בקרת האקלים נשלטת כולה באופן קונבנציונלי (ולא דרך הצג), ולמרות שכל הסידור הזה פחות "מתקדם", הוא בפירוש נוח יותר. בנוסף, כעת ניתן לקבל גם גג זכוכית פנורמי.

בד המושבים השתנה, אך כל השאר נשען על אותה סביבת נהג מוכרת עם חומרים רכים בחלק העליון, אלא שהמראה והמרקם מעט מיושנים. תנוחת הנהיגה טובה בדרך כלל והמרחב מאחור סביר.

בתנועה
ולעיקר החדשות. ההבדל הבולט והמשמעותי הוא יישור קו עם ה-308 החדשה. וכך מצטיידת C4 המחודשת במנוע 3 הצילינדרים המוגדש בנפח 1.2 ליטר שמייצר 130 כ"ס. מנוע זה, המכונה "בלו-טק", משולב לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.

ה-C4 זוכה לשילוב המודרני והיעיל של מנוע 1.2 ל' מוגדש ותיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה

שינוי זה מטפל בעקב האכילס של הדגם הקודם ומביא לשיפור גדול ומהותי ביכולת של ה-C4 ובאופן בו היא פועלת. המנוע נעים יותר, הצליל ערב יותר והביצועים טובים ממה שרומז הנתון היבש (12.2 שניות ל-100 קמ"ש). התיבה פועלת באופן נעים בהרבה מזו שהיכרנו בעבר והתוצאה מורגשת הן בשיוט והן בתנועה עירונית. היא עדיין עלולה להעלות הילוך מהר מדי ולהציב את המנוע באזורים שהוא פחות אוהב. במצבים כאלה, כמו גם בעמידה ברמזור, הוא עלול לרעוד במקצת. ועדיין מדובר בשינוי גדול שיתבטא גם בחיסכון בדלק.
התנהגות ונוחות
סיטרואן לא ביצעה שינוי מהותי בכיול המתלים, ונוחות הנסיעה שהייתה טובה מאוד נותרה כזו רוב הזמן. וקביעה זו נכונה גם כאשר הצמיגים ששירתו בהשקה היו נמוכי חתך וגדולי קוטר ("17); רק שיבושים גדולים הפרו את השלווה. הדגם המחודש מרגיש קליל ומשופר דינמית ביחס לדגם הפורש שלפני החידוש. היכולת בכבישים מפותלים גבוהה מאוד, עם אחיזה טובה ותגובות מאוד נכונות להיגוי. חבל שההגה בגרסה זו עדיין קל מדי ולא מתקשר.

בזכות בידוד משופר והשינויים בחטיבת הכוח, המשפחתית המחודשת של סיטרואן גם שקטה מאשר בעבר, עם שיפור מהותי בתחום רעשי הכביש.

סיטרואן טיפלה בנקודת התורפה העיקרית של ה-C4
סיכום
סיטרואן C4 הייתה מכונית טובה וכעת היא טובה בהרבה, לאחר שנקודת התורפה העיקרית שלה זכתה לטיפול יעיל ואפקטיבי. הבעיה היא שכאשר מדובר בעיצוב – שמעולם לא היה הצד החזק שלה – היא נראית מעט מיושנת ובהחלט לאחר שיא כוח המשיכה שלה.

אבל העיקר הוא שהשינויים שעברה C4 – בעיקר המנוע והתיבה החדשים – יכולים להעלות את רמת העניין בה. עם זאת, כדאי ליבואן להתאמץ ולשדך למשפחתית המחודשת של סיטרואן תג מחיר אטרקטיבי, שלא לומר אגרסיבי. כי אם היא תהיה רק מעט יותר זולה מ-308, זה עלול שלא להספיק מול התחרות הקשה בתחום.