חברת המזרח, יבואנית יצרן הרכב הסיני גרייט וול, הביאה לארץ לצורכי תקינה את רכב הפנאי של החברה, H6. מתי יגיע לאולם התצוגה? כאן הבעיה סבוכה יותר.
התקינה והתיבה
אנשי היבואן, חברת המזרח, כבר דיווחו לנו על הכוונה לייבא את רכב הפנאי שהוצג עוד ב-2011, אולם בינתיים חלו שינויים בתוכניות של היצרן הסיני. בסופו של דבר החליט היצרן שלא להעביר תקינה אירופאית את הגרסה האוטומטית של ה-H6, ואת יורו 6 עברה רק זו הידנית.

ואכן, שתי המכוניות הראשונות שנחתו בארץ למטרות תקינה, הגיעו עם תיבה ידנית וזו משולבת למנוע 2.0 ל' דיזל. הסיבה שהיבואן עדיין לא החליט אם להתחיל ביבוא הדגם ארצה היא שמחירו של ה-H6 רחוק מלהיות זול, וברור שבגרסה ידנית הפוטנציאל השיווקי קטן בהרבה.
גרייט וול H6 כבר כאן
צילום: מנהל
ה-H6 זכה לתקינה אירופאית רק בגרסת הדיזל הידנית
ה-H6 הוא רכב פנאי קומפקטי עם חמישה מושבים. בסיס גלגלים שלו עומד על 268 ס"מ (2 ס"מ פחות ממאזדה CX-5) ואורכו 464 ס"מ (8.5 ס"מ יותר מהמאזדה). בסין, אגב, נמכר ה-H6 תחת שם מותג הפנאי של גרייט וול, "האבל", שיש לו רשת הפצה נפרדת.

מה יתחדש
בינתיים עדין לא ברור מה יחדשו בגרייט וול השנה. ליבואן יש עדיין מלאי מצומצם מ-2014 של הסופרמיני גרייט וול C10, אבל כרגע לא ברור מתי תעבור המכונית – אם בכלל – תקינת יורו 6 תנאי ליבוא מחודש.

מועד הגעתה של ה-C30 המשפחתית עדין לוט בערפל. בנוסף, נמצא היבואן במשא ומתן עם היצרן על מנת שיוכל לייבא לכאן את הטנדר גרייט וול סטיד בגרסאות משופרות ובמחיר מושך יותר.
גרייט וול H6 כבר כאן
צילום: מנהל