בקבוצת סמל"ת מציינים גידול משמעותי ביותר של מכירות סובארו בישראל. ב-2014 נמכרו כאן 4330 מכוניות של המותג היפני – עלייה של 78% ביחס למכירות 2013 (2435 יחידות).

אנשי סמל"ת קבעו יעד של גידול משמעותי במכירות סובארו גם ב-2015, וכלי חשוב ביותר להגשמת תחזית זו הוא לא רק מלאי גדול יותר של רכב הפנאי סובארו XV, אלא גם סובארו B4 החדשה והאאוטבק המבוססת עליה. דגמים אלה כבר הגיעו לתקינה בישראל, ושיווקם יתחיל במרץ.
צילום: מנהל
סובארו B4 תגיע אלינו בקרוב

מנכ"ל קבוצת סמל"ת, אורי להב, הצהיר כי מטרת סמל"ת היא ש-B4 תהיה אחת משתי השחקניות החשובות בתחום המשפחתיות הגדולות. הקטגוריה הזו אמנם נפגעה מהותית בשנים האחרונות, אך עדיין, היקף המכירות שלה עומד על כ-9000 מכוניות בשנה. להב מבטיח ש-B4 החדשה תגיע בשתי רמות גימור (קלאסיק ופרמיום) עשירות למדי, עם מערך מולטימדיה חדש ורב אפשרויות, ותהיה מאוד תחרותית גם בציי הרכב.
נא להכיר
ה-B4 החדשה, שנחשפה כבר בתחילת השנה שעברה בארצות הברית, נראית גדולה מקודמתה אך למעשה תפחה בעיקר בממד הרוחב (184 ס"מ) בעוד בסיס גלגלים (275 ס"מ) והאורך הכללי (479.5 ס"מ) נותרו דומים. כמו ביפן ובארצות הברית גם כאן תוצע המכונית עם מנוע 2.5 ליטר 173 כ"ס, תיבה אוטומטית רציפה והנעה כפולה (ייתכן שבעתיד תתווסף גרסת 2.0 ליטר). היבואן טוען כי למרות האבזור הרב וההנעה הכפולה, המחירים יהיו תחרותיים ביותר ביחס למתחרות. אגב, בארצות הברית מוצעת גם גרסת 3.6 ליטר עם 260 כ"ס.
צילום: מנהל
ה-B4 תגיע בקרוב בשתי רמות גימור ועם מנוע 2.5 ליטר

סובארו תמשיך להבליט את ההנעה הכפולה ותתמקד בעובדה ש-XV היה ב-2014 הרכב הנמכר בארץ עם הנעה כזו. לצורך כך מתכוונים בחברה להביא גם גרסאות כפולות הנעה לאימפרזה הרגילה. עם זאת לפחות כרגע לא נראה שיחודש יבוא גרסת החמש דלתות לאימפרזה בגלל קרבתה הגדולה ל-XV.

כמו כן שוקלים בסובארו ישראל לייבא, לקראת 2016, את הלבורג', מעין גרסת סטיישן מוארכת לאימפרזה המוכרת. בסיס הגלגלים של שתי הגרסאות זהה, אך עם אורך של 469 ס"מ הסטיישן ארוכה ב-11 ס"מ מהסדאן. גרסה זו מוצעת עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו החדש של היצרן שמייצר 170 כ"ס, והיא אמורה להגיע לאירופה לקראת סוף השנה. המכשול העיקרי בפני הגעת הלבורג לכאן הוא תג מחיר שעלול להיות גבוה משמעותית מזה של גרסאות סטיישן רגילות הנמכרות בישראל.
צילום: מנהל
סובארו לבורג'