קצת באיחור ביחס לתקן – שלוש שנים – אבל זמן מתיחת הפנים הגיע גם לדגמי אודי A6 ו-A7 של אודי. הדגם העכשווי (רביעי; ראשון ב-1994) של מכונית הסלון A6 הוצג ב-2011. ב-2010 הציגה החברה את תשובתה ל-CLS, הסדאן-קופה של מרצדס, בדמות אודי A7: מבוססת על A6 ועם מבנה ליפטבק, עם שיפוע אחורי כמו של קופה ודלת חמישית.

ואכן אודי שלחה את שתי האחיות הסלוניות לטיפול קוסמטי אבל השינויים, כך הבטיחו, מעמיקים יותר; היצע המנועים חדש והוא מתחיל כעת ביחידות כוח קטנות מאשר בעבר. יצאנו לפגוש בהן בהשקה מקומית.
המראה
הטיפול בעיצוב החיצוני נעשה בהתאם למתכון המקובל: השבכה חדשה והיא פחוסה ואגרסיבית יותר; הפנסים מלפנים ומאחור שונו, ויש להם הופעה עדכנית יותר; פריטים הודגשו, והמפלטים בולטים ביחס לקודמים. שינויים אלה מעניקים מראה ספורטיבי ל-A6 וכוחני למדי ל-A7. תאורת הלד המלאה ב-A7 בגרסאות המהודרות שלה (לד מטריקס) ופנסי האיתות החדשים רק מוסיפים.
אודי A6 ו-A7 החדשות: מבחן דרכים
צילום: רונן טופלברג
הטיפול בעיצוב החיצוני נעשה בהתאם למתכון המקובל והעניק ל-A6 מראה ספורטיבי יותר
תא הנוסעים ב-A6 היה תמיד מנקודות החוזקה של הדגם; שילוב של אסתטיקה נעימה, טכנולוגיה שאינה מעיקה מדי ואיכות מעולה. אודי השכילה שלא לשנות בו יותר מדי דברים, כאשר העדכון העיקרי הוא מעבר לזיגוג כפול בשמשות וציפוי אקוסטי ליצירת רמת שקט גבוהה יותר.

לגרסאות המהודרות (לקשרי, 35,000 שקל) מושבי קומפורט נוחים יותר עם שפע כוונונים ועור נאפה רך; בהחלט מפנק. גם מאחור האווירה טובה, ולא רק בזכות המרחב, אלא גם בשל האפשרות לשליטה בבקרת האקלים המפוצלת לארבעה אזורים.
בתנועה
אודי אפשרה לנו לטעום משתי המכוניות עם שלושת מנועי הבנזין החדשים-מחודשים שעברו בדגמים החלשים (1.8 ו-2.0 ליטר) לשימוש בתיבת S-טרוניק (דו-מצמדית, 7 הילוכים) שעד עתה שודכה רק לגרסה החזקה. תיבה זו מחליפה את מולטיטרוניק הרציפה.
אודי A6 ו-A7 החדשות: מבחן דרכים
צילום: רונן טופלברג
מנוע ה-3.0 ליטר תוגבר ומפיק כעת 333 כ"ס

מנוע ה-1.8 ליטר טורבו שמחליף את יחידת ה-2.0 ליטר המוגדשת (190 כ"ס לעומת 180 כ"ס) בגרסת הכניסה מורכב רק ב-A6 בינתיים. בנהיגה הקצרה התרשמנו מביצועים נאותים ויכולת טובה (0 ל-100 קמ"ש: 7.9 שניות). את מנוע ה-2.8 ליטר (204 כ"ס) מחליף מנוע 2.0 ליטר מוגדש המייצר 252 כ"ס. עם עוד 62 כ"ס למנוע הזה הרבה יותר כוח ומרץ; ההאצה ל-100 בהתאם עם 6.7 שניות וגם הצליל ערב יותר. לפחות על המסלול שלנו נראה מנוע זה חסכוני יותר ביחס לקטן ממנו.

את מנוע ה-3.0 ליטר (מגדש-על) שתוגבר ל-333 כ"ס (לעומת 310 כ"ס) ומשודך להנעה כפולה טעמתי ב-7 - והוא, כצפוי עצמתי, כמו שרומז נתון ההאצה שלו ל-100, 5.3 שניות (5.1 ב-A6). גם הצליל שלו גברי יותר והזריזות בה הוא מוכן לטפס למהירויות על-חוקיות בהחלט מרשימה.

נוחות והתנהגות
באודי, כבר למדנו, ניתן לשנות מאפייני ניהוג דרך צג המולטימדיה, וכך גם ב-A6 החדשה. באודי, כבר התנסינו, במצב הדינמי המכונית מהנה יותר ובכלל כל הגרסאות מציעות ניהוג בטוח מאוד והרבה יכולת. תוספת הכוח אומרת שאפילו גרסת ה-2.0 ליטר יכולה לאתגר במצבים מסוימים את אחיזת הגלגלים הקדמיים, אבל רוב הזמן ה-6 צולחת פניות היטב ומגיבה נכון להפניית ההגה. זה, למרות השיפורים שעבר, עדיין אינו מערב מספיק, והתחושה היא שהוא לעיתים קל מדי.
אודי A6 ו-A7 החדשות: מבחן דרכים
צילום: רונן טופלברג
נוחות הנסיעה טובה

כמובן ש-A7 החזקה וכפולת ההנעה כבר דבקה יותר בקווים, יציבה בהרבה ופחות ששה לשלוח את החרטום לפסיעות, אבל היא מרגישה גם כבדה יותר.

נוחות הנסיעה ב-A6 נותרה טובה למדי וכצפוי היא עדיפה בדגמים החלשים. ה-A7 עימה קינחנו הייתה נוקשה יותר אבל היא כנראה מעט נוחה מאשר בעבר.

בסופו של דבר
סיכום הטעימה מהמבחר הסלוני המחודש של אודי מראה כי אנשי החברה לקחו ממיטב ההיצע של מכוניות הסלון ושיפרו אותו בפרטים הקטנים, ליצירת מוצר טוב יותר. ה-A6 החדשה נראית טוב ובולטת מאשר בעבר והיא מצוידת יותר, נעימה יותר, כנראה גם חסכונית יותר, הביצועים טובים יותר - ועם זאת המחירים ירדו במעט.

מחירי אודי A6 מתחילים ב-390,000 שקל (432,000 ל-2.0 ליטר ו-525,000 ל-3.0) או 485,000 שקל לאודי A7.
הרבה יותר על ה-A6 החדשה תוכלו לקרוא בגיליון אוטו מספר 349.
אודי A6 ו-A7 החדשות: מבחן דרכים
צילום: רונן טופלברג