חלפו להן 25 שנה מאז הוצג הדור הראשון, המיתולוגי, של ה-NSX הראשונה (שהייתה גם מכונית העל הראשונה העשויה אלומיניום). הפרזנטור של המכונית היה איירטון סנה, שזכה בשלוש אליפויות עולם בפורמולה 1 עם מנועי הונדה. השאר היסטוריה.

להצבעה בתחרות 'אוטו השנה 2015' לחץ כאן

הדגם יוצר עד לפני עשר שנים, היו לו הרבה גרסאות, כולל למסלול, גרסת GT יוצרה עד 2009, מאז הוצגו דגמי קונספט – ובתערוכת דטרויט הוצג הדגם החדש.

אחרי עשר שנים – הונדה NSX חוזרת
צילום: מנהל

ביצועיסט, בירוק
העיצוב משלב תפיחות בולטות, חזית מושחרת וגדולה במיוחד (ויש כרום), מכסה מנוע מוגבה משהו, כונסי אוויר בצדדים, ירידה בולטת של קו הגג מאחור המשאירה "זנב" קצר. ממד הרוחב הנרחב – 194 ס"מ – והגובה הלא רב, 122 ס"מ, תורמים אף הם לבולטות של הדגם החדש. בסיס הגלגלים הוא 263 ס"מ והאורך 447 ס"מ.

סביבת הנהג מעוצבת באופן בוטה, ומאופיינת במבנה מורכב של הקונסולות. גווני כסף שם ומושבי עור באדום בולט משלימים תא נוסעים רחוק מאוד מצניעות.

אחרי עשר שנים – הונדה NSX חוזרת
צילום: מנהל

למכירה: הונדה NSX מאלוף

גוף המכונית עשוי משילוב אלומיניום, סיבי פחמן, פלדת אל חלד ומשלב טכניקות יציקה וחישול מתכת חדשות.

ל-NSX החדשה מנוע בנזין מרכזי, V6 כפול-מגדשים, המניע את הגלגלים האחוריים, תיבה רובוטית דו-מצמדית תשעה הילוכים ושלושה מנועים חשמליים. מנוע אחד ממוקם בין המנוע לתיבה ומיועד לעזור בתאוצה, בלימה ושילוב הילוכים. שני המנועים האחרים ממוקמים מלפנים, כל אחד שולט בגלגל אחד, מה שעושה את הדגם החדש לכפול הנעה, עם שליטה בכוח המוזרם לגלגלים הקדמיים. ל-NSX ארבעה "מצבי שלדה": שקט (חשמל בלבד), ספורט, ספורט+ ומסלול.
לדגם החדש חישוקי "19 מלפנים ו-"20 מאחור ובתוכם דיסקי בלימה פחמן-קרמי ושש בוכנות מלפנים וארבע בוכנות מאחור.

אין נתון הספק רשמי אך כנראה מדובר ב-550 כ"ס. הונדה NSX תוצע במחצית השנייה של השנה ומחירה יהיה סביב ל-150,000 דולר (בדומה למחירה של 911 טורבו) במהלך התערוכה אישרה הונדה כי ל-NSX תצטרף בהמשך גרסת R חזקה עוד יותר ומוכוונת למירוצים.