טלקאר, יבואנית קיה, ממשיכה לפעול באופן אגרסיבי בגזרת רכבי הפנאי. היבואנית הוסיפה לקו 'אורבן' המוזל גרסת 1.6 ל' הנעה-קדמית של קיה ספורטאז', במחיר שעשוי "לעשות בלגאן" לא רק בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים, אלא גם בין רכבי הפנאי הקטנים ואף בקטגורית המכוניות המשפחתיות.
הגרסה החדשה מציעה את מנוע ה-1.6 ל' הזרקה ישירה, 133 כ"ס, של קיה (אותו פגשנו כבר בסיד, פורטה וסול) במקום ה-2.0 ל' 166 כ"ס המוכר – וזה ההבדל היחיד בינה לבין אותה גרסת אורבן 2.0 ל' (יחד עם הסרת בקרת השיוט).
וכמובן, המחיר. מחירה של קיה ספורטאז' 1.6 ל' אורבן הוא 135,000 שקל, זאת בשעה שמחירה של גרסת ה-2.0 ליטר הוא 153,000 שקל. מחיר זה קרוב מאוד עד זהה למחירן של מכוניות משפחתיות רבות כיום; מקביל ואף זול יותר ממחירן של חברות רבות בקטגורית "רכבי פנאי קטנים".
קיה ספורטאז' במחיר של משפחתית – 135,000 שקלים
צילום: מנהל
הספורטאז' מוצע בגרסת 1.6 ל' מוזלת. השאר יבואו אחריו?
אומנם, סובארו עשתה צעד דומה עם ה-XV לפני כחצי שנה – עם מחיר קרוב של 135,900 שקלים לגרסת ה-1.6 ל' האוטומטית (אבל עם הנעה כפולה). אולם ההשפעה של הצעד של סובארו היתה קטנה יותר, הן משום שה-XV נתפס כרכב מעט קטן יותר מהספורטאז', והן משום שה-XV נמכר במספרים קטנים יותר – כ-1500 יחידות מול כ-3600 ב-2014.
אז על מה מוותרים בתמורה לקיצוץ של 18,000 שקל במחיר? על בקרת השיוט האמורה ועל 33 כ"ס, 4.5 קג"מ, 0.7 ש' בתאוצה למאה (11.1 ש' לעומת 10.4 ש') ו-5 קמ"ש במהירות המרבית (178 קמ"ש לעומת 183). כך שגם עם המנוע הקטן, מדובר על הנייר במספרים נאים בהחלט, שמקבילים למקובל בקטגוריה המשפחתית. מעבר לכך, באופן מעט תמוה, דווקא מנוע ה-1.6 ל' פחות חסכוני על הנייר עם 11.3 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 12.8 ק"מ לליטר ב-2.0 ל'.
קיה ספורטאז' במחיר של משפחתית – 135,000 שקלים
צילום: מנהל