שברולט השיקה את הוולט המקורית אי אז ב-2010. הדיבורים היו על מכונית חשמלית עם מאריך טווח, כזו שתיתן לטויוטה פריוס מענה אמריקאי שהיפנית לא תוכל לו. ההשקה של הוולט הסדרתית כללה לא מעט מפחי נפש – כמו העובדה שמנוע הבנזין מסייע להנעה בתנאים מסוימים והמחיר הגבוה, למשל. אבל כעת בשברולט בטוחים שחבלי הלידה של הוולט כבר מאחוריהם וכי הגיע הזמן להתקדם; והכוונה היא לדור חדש של שברולט וולט.

להצבעה בתחרות 'אוטו השנה 2015' לחץ כאן
וולט חדשה בדטרויט
שברולט רוצה להפוך את הוולט לשחקנית מרכזית בעולם המכוניות הירוקות. הדגם החדש מביא יכולות משופרות בהרבה ומצהיר על השינויים באמצעות עיצוב חיצוני חדש. הוולט החדשה שומרת על הקווים המקוריים, אך נראית שגרתית יותר מאשר בעבר. סביבת הנהג דומה לזו של שאר דגמי המותג – והעיקר: לדגם החדש חמישה מקומות במקום ארבעה בקודם.
שברולט הציגה וולט חדשה, ויש גם בולט
צילום: מנהל
דור חדש לוולט. הפעם שברולט רוצה לתפוש את מרכז הבמה

הוולט החדשה משופעת במערכות בטיחות כגון התראת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה חולפת, מצלמת מתקדמת לנסיעה לאחור ועשר כריות אוויר.

העיקר
אבל בהיברידית פלאג-אין שכזו, העיקר נמצא מתחת לעור. הוולט החדשה שומרת על המתכון של הדור היוצא, אבל המכלולים חדשים. מנוע בנזין קטן משמש כגנרטור וגם כמאריך טווח, וכאן מדובר ב-1.5 ליטר חדש המייצר 101 כ"ס (75 קילוואט). עיקר גאוותה של שברולט בסוללה החדשה שפותחה עם LG. מדובר בסוללת ליתיום-יון בעלת כושר קיבול גדול יותר מקודמתה (18.4 קילוואט/שעה לעומת 17.1 בעבר) – למרות שמספר התאים בה ירד מ-288 ל-192 (המשקל פחת ב-9.8 ק"ג). הסוללה מותקנת נמוך יותר לשיפור היציבות. מערכת זו מזינה שני מנועים חשמליים יעילים מהיוצאים אך בעלי הספק זהה של 149 כ"ס (111 קילוואט).
שברולט הציגה וולט חדשה, ויש גם בולט
צילום: מנהל
תא הנוסעים מזכיר את זה של שאר דגמי המותג

כתוצאה מכך, לוולט החדשה טווח חשמלי מוצהר של 80 ק"מ, בהשוואה ל-64 ק"מ קודם. הטווח המרבי עומד על 676 ק"מ וזמן טעינת המצברים הוא 13 שעות (120 וולט) או 4.5 שעות (240 וולט). גם הביצועים השתפרו: 8.4 שניות בתאוצה ל-97 קמ"ש בהשוואה ל-9.0 שניות בדגם הקודם. שברולט טוענת כי בזכות הטווח המשופר הלקוח הממוצע של הוולט יכנס לתחנת הדלק בכל 1600 ק"מ. מרשים.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

הוולט החדשה מתארכת ל-458 ס"מ, תוספת של 8.4 ס"מ. בסיס הגלגלים ושאר המידות גדלו בשיעור זניח (1-2 ס"מ). המשקל ירד ב-111 ק"ג ל-1606 ק"ג (6.5%).

שברולט מתגאה בכך ש-70% מהמכלולים מיוצרים במפעלים ברחבי ארה"ב וקנדה, וכי הוולט החדשה תורכב במפעל מתקדם במישיגן, ארה"ב. המכוניות הראשונות יעלו על כבישי ארה"ב כבר במחצית שנת 2015.
שברולט הציגה וולט חדשה, ויש גם בולט
צילום: מנהל
שברולט וולט. מערכת הנעה היברידית חדשה
המשפחה הולכת להתרחב?
במקביל לוולט תציג שברולט את 'בולט' Bolt) EV), קונספט חשמלי בעל טווח נסיעה מרשים של כ-320 ק"מ. טווח זה מתאפשר, בין היתר, בזכות שימוש בחומרים מרוכבים המסייעים להפחתת המשקל. העיצוב החיצוני מזכיר מאוד את זה של הוולט, ויותר מרומז על כוונות להרחיב את משפחת הוולט עם כלים חשמליים והיברידיים נוספים. מלבד הטווח המרשים, שברולט מבליטה את נתון המחיר המיועד – 30,000 דולר נגישים למדי ונמוכים ביחס לטווח המוצהר. תאריך יעד להשקה? עוד מוקדם מכדי לדבר על זה.
שברולט הציגה וולט חדשה, ויש גם בולט
צילום: מנהל
שברולט בולט קונספט. חשמלי לגמרי ובעל טווח מרשים