'אריאל' (Ariel) היא יצרנית קטנה שהחליטה לייצר מכונית ספורט כייפית ביותר. המתכון פשוט: משקל נמוך, הספק גבוה וחיבור ישיר לנהג. החברה שהוקמה ב-2001 בבריטניה לא המציאה את הגלגל לרצפט הזה; לוטוס סופר 7, לימים קייטרהאם, הייתה שם מ-1957, וגם לדונקרוורט או לק.ט.מ הרי יש מה להציע בתחום זה.

אבל אטום (Atom) של אריאל התעלתה על כולן, והוכרזה על ידי רבים כמכונית המהנה ביותר. ולא שהנתונים "היבשים" חסרים: לאטום 500 האצה ל-97 קמ"ש ב-2.8 שניות, למשל, ובאמתחתה לא מעט שיאי מסלול והאצה/בלימה (10.88 שניות ל-0-160-0). היא החזיקה את שיא המסלול של טופ גיר והודחה רק לאחר שנתיים על-ידי פגאני היוארה (1.6 מיליון דולר)... לא רע בשביל מכונית שעולה 4% ממנה.

נַוָד
כעת החלה אריאל לשווק את נומאד (Nomad; נַוָד). על הנייר, לפחות, זו באמת חיית שבילים מזן אחר, מהזן הממש פסיכי אם תרצו לדייק.

להלן הפרטים: שלדת צינורות; מתלים מבית בילשטיין-אייבך; הנעה אחורית; מנוע 2.4 ליטר של הונדה המייצר 235 כ"ס (ב-7200 סל"ד); תיבה ידנית 6 הילוכים; משקל של 670 ק"ג.

נומאד משגר עצמו מעמידה ל-97 קמ"ש ב-3.4 שניות, וזה יקיריי, כבר נתון של מכוניות על! נתון המהירות המרבית פחות מרשים, אולי, כמעט 220 קמ"ש. מצד שני, מדובר הרי בתוקף שבילים...

המחיר בבריטניה מתחיל ב-27,500 ליש"ט, והמחשבה על הגירה לבריטניה מעולם לא נראתה לנו אטרקטיבית יותר. מצד שני אפשר לחשוב על יבוא; 330,000 שקל, כולל מסים; מחצית מזה, לשימוש במירוצים (ויהיו, בטח שיהיו).