למרות ההצהרות הרבות והציפייה לאישור כניסת מכוניות המיני החשמליות הזעירות לשוק הישראלי, נראה שהעסק מתקשה להמריא. בחברת לובינסקי, עם מותגים המייצרים כלים כאלה, עדיין מסתכלים על הנושא באופן מאוד מפוקח. כלומר, מנסים לקדם את הנושא, מודעים לבעיות.

ניסוי כלים
דגם אחד הוא הקוודריסייקל – (quadricycle), ארבעה-אופן – מדגם סיטי (City) של איקסם (Aixam), חברה צרפתית בבעלות פולריס. ניסויים לדגם זה, שבעקבותיו אמור משרד התחבורה לאשר יבוא קוודריסייקלים, החלו בימים אלה בירושלים.
חשמליות בקטן: בקרוב אצלנו?
צילום: מנהל
בקרוב ברחובות גוש דן?

אבל הבעיה הגדולה של מכוניות אלה תהיה המחיר. כי גם אם יקבלו המכוניות החדשות את האור הירוק הצפוי הרי שבגלל עלות המצברים יהיה מחירן גבוה ביותר. ההערכה היא כי מדובר ב-80,000 שקל לערך. כאשר מדובר ברכב דו-מושבי המוגבל ל-45 קמ"ש ולנסיעה בעיר ובפרברים ברור שכדאיות הרכישה מוטלת בספק.

אבל ייתכן וכי הפתרון לתקינת סוג כלים זה יבוא ממנועי בעירה פנימית דווקא. לחברה היצע של מנוע דיזל 2 צילינדרים 400 סמ"ק (יש גם בנזין 350 סמ"ק), ולפי לובינסקי הם יכולים להיכנס לקבוצה 4 במיסוי הירוק – ובעיקר: להימכר ב-50,000 שקל.
חשמליות בקטן: בקרוב אצלנו?
צילום: מנהל
המחיר לא צפוי להיות זול במיוחד

האור המסחרי
פתרון אחר להכנסתו של הקוודריסייקל לארץ הוא דרך פעילות מסחרית. מדובר בכלים של חברת גופיל (Goupil). אלה הן מיני טנדרים חשמלייים או היברדיים (עם מנוע בנזין זעיר בנפח של 500 סמ"ק) שמיועדים לעבודה במקומות צרים ו/או כאלה הדורשים פעולה שקטה. עם תדמית ירוקה הם מתאימים בעיקר לעבודה מוניציפלית בפארקים או במרכזים צפופים.

כבר עתה מותר להפעילם בשטחים תפעוליים (כלומר מתחמים סגורים) וכלי ראשון כזה החל פועל לאחרונה במתחם שדה התעופה בן-גוריון. עם זאת נראה שכבר בימים הקרובים יקבלו כלים אלה אישור ממשרד התחבורה לנוע גם על באזורים פתוחים (כלומר על כבישים עירוניים רגילים).
חשמליות בקטן: בקרוב אצלנו?
צילום: מנהל
דווקא הגרסאות המסחריות של כלים אלה עשויות להגיע לארץ קודם