קטגוריה: משפחתיות
מתחרות בולטות: מאזדה 3 2.0 ל', פוקוס אקובוסט, וולוו v40, יונדאי וולוסטר טורבו
גרסה: FR 1.8 ל', 180 כ"ס, אוטומטית
מחיר גרסה נבחנת: 160,000 שקלים
עיצוב ונראות
סיאט הצליחה להשלים בארץ מהפיכה, ותוך שנים ספורות הפכה משם אפרורי ולא ממש ממוקד למותג צעיר ואופנתי – ולאון FR מעניקה תוכן להגדרה זו. ערכת הלד שנוספה לגרסה זו מוסיפה לעיצוב הנאה לכשעצמו ומעניקה לו נגיעה אופנתית. גם ערכת החצאיות/פגושים, הכלולה ב-FR, מסדרת לה מופע קרבי במינון נכון. העובדה שלאון אינה נפוצה על כבישי הארץ מוסיפה אף היא לתשומת הלב שיוצרת הגרסה הזו.
סיאט לאון (1.8 ליטר, FR): מבחן דרכים
צילום: תומר פדר
ערכת הלד שנוספה לגרסה זו מוסיפה לעיצוב הבסיסי הנאה ומעניקה לו נגיעה אופנתית
תא נוסעם ואבזור
תא הנוסעים של הסיאט עשוי היטב וההופעה שלו עשירה בזכות התוספות שכלולות בגרסת FR; המושבים הספורטיביים המשלבים עור עם אלקנטרה, התפירה באדום, ההגה הקטום והתאורה האדמדמה בפנים יוצרים נגיעות של יוקרה. התלונות העיקריות מתייחסות לצג מולטימדיה זעיר ובעיקר דיפון פלסטיק פשוט בחלקו התחתון של תא הנוסעים. יציאת המיזוג לנוסעים מאחור היא עניין מבורך. המרחב בחלק האחורי הוא לא מהנדיבים אבל סביר.
סיאט לאון (1.8 ליטר, FR): מבחן דרכים
צילום: תומר פדר
התפירה האדומה ברחבי התא מוסיפה לאווירה
התנהגות ובטיחות
עם מתלים נוקשים יחסית, מציעה לאון FR נוחות סבירה בעיר, אך לא יותר. המכונית לא אוהבת כביש ממש משובש, ובעיקר במהירות איטית היא לא מצליחה לטפל בבעיות שמציב אספלט עירוני פגום. ככל שעולה המהירות, איכות הנסיעה משתפרת, ומחוץ לעיר במהירות סביב ל-100 קמ"ש היא טובה למדי.
לאון FR מציעה, כמו אחיותיה לפלטפורמה (גולף ו-A3) שפע אחיזה והתנהגות ניטרלית. היכולת ישנה, התחושה לנהג פחות; ההגה לא מתעלה בהיזון חוזר והניתוק מהכביש מורגש. היא תהיה מהירה מאוד בכל כביש מפותל ותציע לנהג תחושת ביטחון רבה. למרות הכישורים חסר לה קצת מאותו "משהו" שהופך את זה לכיף אמיתי.
הבלמים חזקים מאוד וגילו עמידות טובה בשימוש ממושך ואגרסיבי. התגובה שלהם ללחיצה מעט חריפה מדי, דבר המפריע במיוחד בנסיעה עירונית.
סיאט לאון (1.8 ליטר, FR): מבחן דרכים
צילום: תומר פדר
נוחות הנסיעה סבירה, עם מתלים בעלי אופי "גרמני" – מהודקים אך לא מתרסקים
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.8 ל' החדש של קונצרן פולקסווגן ראוי לכל המחמאות: חזק, מעודן, גמיש וגם חסכוני אם נוהגים בעדינות. התיבה הרובוטית (DSG עם 7 הילוכים) מוכרת גם היא על מעלותיה - זריזה מאוד, יחסי העברה מחולקים היטב - וחסרונותיה: התנהלות לא חלקה בנסיעה איטית ובתמרוני חנייה. השילוב בין המנוע לתיבה מייצר ביצועים זריזים מאוד, מהסוג שקל להעריך ביום יום, גם בסתם נסיעה לעבודה. לאון FR צוברת מהירות בקלילות, מבלי להתאמץ, ומציעה ביצועים משובחים לפי כל קנה מידה.

תמורה
סיאט לאון FR מציעה טוויסט אופנתי, צעיר וביצועיסטי למכונית המשפחתית. שילוב של שימושיות ביום יום עם יכולת וביצועים ברמה גבוהה ביותר.
הבעיה שכל הטוב הזה מגיע עם תג מחיר גבוה למדי. לאון FR עולה כ-30,000 שקל יותר ממשפחתית ממוצעת, וגם פער המחיר לעומת גרסה בכירה של משפחתית מקבילה (מאזדה 3 2 ל', לדוגמה; למבחן השוואתי לחצו כאן) גדול למדי, ועומד על כמעט 20,000 שקל.
סיאט לאון (1.8 ליטר, FR): מבחן דרכים
צילום: תומר פדר