לא בכל יום מגיע מותג רכב חדש לארץ. בימים אלה משלימים בחברת קראסו, יבואנית רנו וניסאן, את ההכנות להשקת מותג הרכב הרומני דאצ'יה (שבבעלות רנו). הקמת אולם התצוגה המרכזי של המותג, שימוקם בפתח תקווה ברחוב ז'בוטינסקי 92, קרבה לסיומה. מבחוץ כבר מתנוססים שלטים של דאצ'יה ובתוכו כבר נמצאות מכוניות ראשונות.

שיווק
סיפרנו לא פעם על הכוונה להשיק את מותג דאצ'יה בישראל, והמהלך יתרחש בתחילת חודש ינואר. דאצ'יה תשווק באופן נפרד, עם ניהול שונה (כמו ברנו ובניסאן) ושיטת שיווק שונה מהמקובל בארץ, כולל אפשרות לקבלה מיידית של הרכב. בראש החטיבה יעמוד רועי שחורי, שניהל עד כה את ניסאן ישראל. כפי שדיווחנו, דאצ'יה תצא לדרכה בישראל עם מבחר של ארבעה דגמים שכולם כבר בארץ וסיימו תהליך תקינה מקומית. לכלי הרכב תהיה אחריות מלאה לשלוש שנים וקרסו תאפשר הוספה של שנתיים נוספות בתשלום.
דגמים
בראש ההיצע יעמוד דאסטר, רכב פנאי נאה, שיציע אופציה מעניינת בתחום הזול של השטח. הדאסטר יוצע עם מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין 125 כ"ס ועם הנעה קדמית או 1.5 טורבו-דיזל 109 כ"ס והנעה קדמית או כפולה.
תוך שבועיים: דאצ'יה מגיעה
צילום: מנהל
דאצ'יה דאסטר יתפוס את מרכז הבמה

המכונית הזולה במבחר תהיה סנדרו, סופרמיני שתגיע בגרסת סטפוואי עם איפור שטח. סנדרו תוצע עם מנוע 0.9 ליטר בנזין מוגדש או 1.5 ליטר דיזל; בשניהם ההספק זהה: 90 כ"ס. הדגם שמעליה הוא לודג'י; מיניוואן עם חמישה וגם עם שבעה מקומות שיפנה למשפחות מרובות ילדים. מבחר המנועים יכלול 1.2 ליטר טורבו (115 כ"ס) ו-1.5 ליטר דיזל (107 כ"ס). דגם נוסף הוא דוקר, מסחרית קלה דמוית קנגו המבוסס על לודג'י.

יש לציין שלודג'י ודוקר יגיעו ממרוקו. הקלף החזק של דאצ'יה יהיה מחיר זול ביותר, שיתחרה אפילו במכוניות משומשות. מגרעת בולטת היא היעדר תיבות אוטומטיות במבחר.
תוך שבועיים: דאצ'יה מגיעה
צילום: מנהל