בוקר טוב, אפשר לדבר עם תמיר?". "מדבר", אני עונה באדישות. "שלום, זאת אראלה ממפעל הפיס, ורציתי לברך אותך על זכייה ב-400,000 שקל!" ... טוב, מי שהיה באמת מעבר לקו היה מגזין 'אוטו', שהקצה לי סכום זהה לחלוטין, אבל וירטואלי לגמרי.

הכללים מוכרים: יש לי 400,000 שקל לביצוע רכישת "חניית החלומות" שלי. לרכישה הזו שתי התניות עיקריות: אחת, שהרכב ניתן לרכישה בארץ, והשנייה היא שהרכב שמיש ובמצב נסיעה. כל השאר לא חשוב.

טוב, הכסף ישנו אבל הזמן לביצוע הרכישות מצומצם. אני מתחיל להרגיש כמו כוכב של סרט שמשלב בין "לפוצץ מיליון" ל"עקיצה ב-60 שניות".

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

הבעיה המרכזית שלי היא חדש מול ישן. האם לבחור מכונית חדשה עמוסת טכנולוגיה וסוסים, או מכונית ישנה המייצגת את האסכולה הוותיקה של העולם המוטורי: מכוניות עם שלדה חזקה וכבדה, מנוע חלש יחסית אבל נבנתה לעבוד לנצח.
ההחלטה נפלה, הולכים עד הסוף ומגשימים חלומות ילדות.

בעיה נוספת שעולה תוך כדי החיפוש והשיחות מול בעלי המכוניות היא שמבחינתם זה לא רכב, זה בן משפחה שליווה אותם שנים ארוכות, ולכן הם לא ימסרו אותו לכל אחד – ולא משנה מה המחיר.

צילום: מנהל
שברולט קורבט. 85,000 שקל פחות בחשבון הבנק

פורד מוסטנג 67'. אני לא יודע למה ואיך, אבל זה חלום שמלווה אותי מילדות, וזו המכונית שאני חייב. מכונית עם הנאה אחורית ומנוע בעל צליל מדהים. בחלום שלי הרכב היה צבוע באדום ובלבן, אבל התאהבתי גם בגרסה הכחולה שמצאתי. מדובר ברכב יד שנייה, לאחר שיפוץ יסודי, מנוע 3.2 ל', 6 צילינדרים (בחרת מוסטנג עם מנוע שהוא לא V8?! אלגזי בדרך אליך עם מסור שרשרת. המערכת) ו-90,000 ק"מ. מחיר? 100,000 שקל.

פורד גראן-טורינו 76'. פה כבר אין ספק מדוע ולמה – סטארסקי והאץ'. נכון שאפילו בתור ילד הגודל והסרבול של הרכב לא הסתדרו לי עם סצינות המרדפים שהוצגו בסדרה, אבל הוא עדיין "רכב המרדפים האולטימטיבי" מבחינתי. הרכב שמצאתי צבוע בירוק, מה שנוגד קצת את פורמט האדום לבן (שוב אדום לבן?! המערכת) שמופיע בסדרה, אבל זה ניתן לתיקון. בעל הרכב הצהיר כי אוכל לרכוש את האוטו רק לאחר שהוא יפגוש אותי פנים אל פנים ויראה כי אני ראוי. הוא לא מפקיר את הרכב בידיים של כל אחד.

גם כאן מדובר ברכב יד שנייה, אך במקרה דנן הוא זקוק לצביעה מחודשת של הגג ומכסה המנוע (מישהו אמר אדום לבן?). מרוב התרגשות שכחתי לשאול "כמה ק"מ?". 70,000 שקל.

צילום: מנהל
מיני מינור. הנה הלכו להם עוד 45,000 שקל

שברולט קורבט 84'. עצמו את העיניים ועמדו בשקט מוחלט. פתאום רעם וכל האדמה רועדת. זה הזיכרון שיש לי מקורבט אדומה שהתניע איש או"ם בחניון של ראש הנקרה כשהייתי בן 10 ונהם המנוע צרוב לי בזיכרון עד היום. אנחנו מדברים על רכב דו-מושבי, הנעה אחורית ומנוע V8 בנפח אדיר של 5700 סמ"ק. בקיצור, מובטחת פה חווית נהיגה שתשאיר חיוך תמידי על פני. אפילו מצאתי אחת אדומה, שעברה שיפוץ לפני מספר שנים, יד ראשונה עם 130,000 ק"מ. 85,000 שקל.

דודג' צ'ארג'ר 73'. יום אחד ישבו מספר מהנדסים וחשבו איך אפשר להוכיח שבאמריקה הכל יותר גדול ויותר חזק – והתוצאה לפניכם. כל מילה נוספת מיותרת. המכונית שאיתרתי כסופה, יד שנייה ונמצאת אצל הבעלים הנוכחי למעלה מ-25 שנה. 80,000 שקל.

מיני מיינור 60'. ובמעבר חריף – למכונית שהדהימה את העולם ביחס ההפוך בין ממדים ונפח לביצועים, עת ניצחה בראלי מונטה-קרלו. המוכרת הנחמדה אומנם מתקשה להיפרד מהאוטו המצוי במשפחתה תקופה ארוכה מאוד וכמעט ולא עבר שינויים, אך 45,000 שקל ישכנעו אותה.

נשארנו עם 20,000 שקל, שאותם אני שומר לשיפורים וצביעות (מישהו אמר אדום לבן?). את קניית האלפא סוד לפרויקט שיפוץ השארתי לכתבה על חלום אחר...

צילום: מנהל
דודג' צארג'ר. המחיר? 80,000 שקל