איגוד הבטיחות יורו NCAP פרסם תוצאות של סבב נוסף של מבחני הריסוק. הפעם נבחנו רק ארבעה דגמים, בניגוד לתריסר הדגמים בפעם האחרונה.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

הדגמים לגביהם פורסמו תוצאות הם: אודי A3 ספורטבק e-tron, ג'יפ רנגייד, קיה סול ו... קיה סול EV. אך בעוד השניים הראשונים קיבלו חמישה כוכבים, הקוריאנית בשתי גרסאותיה קיבלה רק ארבעה כוכבים לא מספקים.

יורו NCAP: קיה סול – ארבעה כוכבים בלבד
צילום: מנהל

ג'יפ רנגייד בפגיעת חזית

קיה סול 1.6 ליטר, דיזל – ארבעה כוכבים בלבד
הספק מיקרוואן ספק קרוסאובר של קיה איבד כוכב בשל שילוב של הגנה בינונית על מבוגרים וציונים נמוכים בסעיפי הגנה על הולכי רגל ומערכות עזר בטיחותיות.

בריסוק החזיתי קיבל הסול ציון בינוני בגלל כשל בריתוכי תת-השלדה הקדמית, שגרם לקריעת הרצפה באזור רגלי הנהג. יחד עם סכנת פגיעה מחישור ההגה והקונסולה, וסכנת פגיעה בחזה במבחן הפגיעה בעמוד, נאלץ הסול להסתפק בציון 75% בלבד בהגנה על מבוגרים, למרות ציון מושלם בריסוק הצד.

הסול טוב יותר בהגנה על ילדים, עם ציון מרבי בהגנה על תינוקות (ילדים עד גיל שנה וחצי) וציון טוב בהגנה על פעוטות (ילדים בני שלוש), ובסך הכל ציון משוקלל של 82%.

ציונים לא טובים בהגנה על הולכי רגל (59%) והיעדר מערכות בלימת חירום אוטונומית ושמירת נתיב (שהוריד את ציון מערכות העזר ל-56%) מסכמים תוצאות מאכזבות, ומסבירים מדוע קיבל הסול ארבעה כוכבים בלבד.
קיה סול דיזל במבחן ריסוק

קיה סול EV – מעט טובה מאחותה לוגמת הסולר

הסול החשמלית לא רק שומרת על הסביבה, אלא מגינה טוב יותר גם על נוסעיה המבוגרים מאשר גרסת הדיזל. גרסה זו זוכה לציון 84% בהגנה על מבוגרים בזכות העובדה שכאן הרצפה שרדה בשלמותה בריסוק החזיתי, ובזכות הגנה טובה יותר על החזה במבחן ריסוק העמוד, עם ציון "גבולי".

אולם השיפור בציון ההגנה על מבוגרים, יחד עם הציון הטוב בהגנה על ילדים (זהה לשל גרסת הדיזל) לא הספיק לה כדי לזכות בכוכב החמישי, משום שבתחומי ההגנה על הולכי רגל ומערכות בטיחות, היא זוכה באותם ציונים לא מרשימים כמו גרסת הדיזל.
קיה סול EV – מעט טובה מאחותה לוגמת הסולר
אודי A3 ספורטבק e-tron – עברה את הרף
הגרסה החשמלית לקומפקטית מבית אודי מקבלת אומנם חמישה כוכבים, אך בדוחק.

בסעיף ההגנה על מבוגרים מסתפקת האודי בציון 82% בלבד (המינימום לחמישה כוכבים הוא 80%) בשל אפשרות פגיעה בגלגל ההגה בריסוק החזיתי ובגלל הגנה גבולית על החזה במבחן הפגיעה בעמוד. בריסוק הצד קיבלה האי-טרון ציון מרבי.
בהגנה על פעוטות ותינוקות, הקומפקטית מבית אודי קיבלה את הציון המרבי, אך מתגי ניתוק לא סטנדרטיים לביטול כריות האוויר, ואי יכולת התאמה טובה לכל מושבי הבטיחות, גזלו ממנה נקודות, והיא נאלצה להסתפק בציון 78%.
למרות מערכת מיוחדת להגנה על הולכי רגל, שמגביהה מעט את מכסה המנוע במקרה דריסה (כדי לאפשר עומק מעיכה גדול יותר, לפני שמגיעים למכלולים נוקשים כמו המנוע), האי-טרון מסתפקת בציון בינוני בהגנה על הולכי רגל, של 66% בלבד, בגלל פגיעת ראש של הולך הרגל בקורות A.
ציון מערכות הבטיחות, 68%, בינוני גם הוא, למרות שמערכת שמירת נתיב היא תקנית, ובגלל שבלימה אוטונומית היא רק אופציה.

אודי A3 ספורטבק e-tron
ג'יפ רנגייד - הגנה טובה בכל החזיתות
רכב הפנאי הקטן של המותג האמריקאי ג'יפ (למעשה, פיאט 500Xׂ), קיבל גם הוא חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים טובים.
הרנגייד זכה בציון הטוב ביותר בהגנה על מבוגרים בסבב הזה, 87%. הישג זה משלב ציון מרבי במבחן הצד וציון טוב במבחן העמוד, יחד עם אפשרות פגיעה בברכי הנהג בריסוק החזיתי והגנה גבולית על העורף במבחן "צליפת שוט" המדמה פגיעה מאחור. את סעיף ההגנה על ילדים ופעוטות הרנגייד מסיים עם ציון של 85%.
הרנגייד זכה לציון בינוני (65%) בהגנה על הולכי רגל. רכב הפנאי זכה בנקודות בזכות ציון טוב לפגוש הקדמי, אך איבד אותן בגלל מכסה המנוע שעשוי לפגוע באגן של הולך הרגל, וקורות A הפוגעות בראש הנפגע.
באופן חריג, שקלל הארגון בסעיף מערכות עזר גם מערכות אופציונליות, משום שהעריך כי הן יכללו במרבית המכוניות שימכרו, כמו למשל מערכת הבלימה האוטונומית. בזכות זאת, קיבל הרנגייד ציון טוב בסעיף זה, 74%,