...אז החליטו לתת לי 400 אלף שקלים כדי לקנות חלומות מוטוריים. צי'ק צ'אק הלכתי לעשות מקום בחניה והזזתי אחורה את שני החלומות המוטוריים שכבר הגשמתי במציאות - Mercedes 190e 2.3-16 cosworth ולצידה עוד מופרעת אחת, Ford Escort RS Turbo - וניגשתי לעבודה.

הרכב הראשון שעלה לי לראש נמצא למכירה במצב שאני רוצה אותו בדיוק - משופר. רק לתת למוכר את הכסף הווירטואלי שלי, ואני בעננים. ב.מ.וו E30, שנת 87, בצבע שחור מדהים. אבל העיקר הוא השיפורים, והרשימה ארוכה: טורבו של פרסיז'ן 5858 עם מיסבים כדוריים, מחשב ניהול של מוטק, קוילאוברים של KW, ג'אנטים BBS בצורת כוורת בקוטר 17 אינץ' ובלם יד הידראולי. רק לשים דלק - ולדריפטים.

לייעוץ חינם עם המומחים של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן


אתם שואלים למה דווקא E30 ואני עונה: המנוע. מה שמתחבא מתחת למכסה ב-E30 הזו הוא מנוע 2JZ שמגיע בכלל מטויוטה סופרה. מנוע אמין, עתיר כוח ופוטנציאל ובעל צליל אלוהי. המטרה של הרכב הזה היא אחת: לנהוג בסוף השבוע למסלול לסשנים של דריפטים עד שיגמרו הצמיגים. אם הכסף דמיוני, מה רע במסלול דמיוני?
המוכר דורש 75,000 שקלים, ואני לא מתווכח ומוריד אותם מה-400 שלי.

חולם בגדול / חניית החלומות
צילום: מנהל
אבירן רוצה E30 כזאת. בערך. זאת אומרת, עם מנוע של טויוטה סופרה בתוכה...

המועמדת השנייה ברשימה היא פנטזיה אמריקאית קלסית, שמצאתי במפגש רנדומלי ביד 2 אחרי חיפושי שווא רבים. מדובר בשברולט אימפלה ספורט סדאן מבציר 65', מנוע 283 בנפח 4640 סמ"ק, V8 כמובן, גיר אוטומט עם שיפטר מאחרי ההגה. על השעון 85,000 מייל, ובדמיוני אני מניע את הרכב ומתענג על הגרגור האמריקאי, נוסע דרומה בשעת בין ערביים, עוצר בצד הדרך המדברית, פותח פחית של תה קר (תה קר?! המערכת) בעוד ברדיו Carry on my wayward son של Kansas. חיוך עולה על הפנים, תענוג. שווה כל שקל מ-54,990 השקלים שהמוכר דורש. קניתי.

אז אחרי חיית מסלול ואמריקאית ישנה, הייתי חייב משהו מפנק וממוזג. אחרי חיפוש והתלבטות קטנה החלטתי ללכת על הטופ – מרצדס S500 Long משנת 2007. לא ברור כמה ק"מ, אבל היא יד שנייה בלבד, בצבע לבן שנהב ומנוע בנפח 5550 סמ"ק מערכת המולטימדיה כל-כך טובה שאוכל לשמוע את שערות השפם של פרדי מרקיורי בזמן שהוא שר, בעודי יושב במושבים בצבע קאמל שמשתלבים מעולה עם צבע הרכב. זה הרכב לקום אליו בבוקר, להניע, להדליק מזגן ולנסוע לעבודה. לחנות בחניה השמורה, לנעול את האוטו מרחוק להסתכל אחורה ולהרגיש אוליגרך. כל זה, בתמורה ל-190,000 שקלים. שווה? שווה.

חולם בגדול / חניית החלומות
צילום: מנהל
"לחנות בחניה השמורה, לנעול את האוטו מרחוק להסתכל אחורה ולהרגיש אוליגרך"

לסיום, הייתי חייב רכב פתוח. אחרי נסיעה עם חבר טוב במיאטה, החלטתי שגם אני רוצה רוח בשערות. אבל אני צריך משהו של בנים, לכן הבחירה היא בג'יפ CJ7 שנת 1982. יד 5, מנוע 4300 סמ"ק ותיבת הילוכים אוטומטית. צבע אוף וויט חדש אחרי פחחות וצבע והכי חשוב – סגירת חורף מקורית לשמירת הפדחת יבשה בחודשים הקרים. רכב קיץ מושלם, ללא גג, עם המראה ועם הצליל הנכון. המוכר דורש 79,000, ואני לא מתמקח כאשר הכסף דמיוני ורץ לדואר בחלומי.

חולם בגדול / חניית החלומות
צילום: מנהל
"אחרי נסיעה עם חבר טוב במיאטה, החלטתי שגם אני רוצה רוח בשערות. אבל אני צריך משהו של בנים"

אז בניתי לי חניית חלומות בתקציב ונשארו לי אלף שקלים. אמא תמיד אמרה לי לא לבזבז הכל במקום אחד... כן אני יודע שמהמכוניות נשארו 1010 שקלים – אבל מה לעשות, תה קר זה לא בחינם והייתי צמא שם במדבר...


רוצים לספר לנו מה אתם הייתם קונים ב-400,000 שקל? – שלחו אלינו את החלום שלכם ל[email protected]