פורד הציגה בלוס אנג'לס מתיחת פנים לרכב הפנאי המגודל שלה, פורד אקספלורר. האקספלורר, שהוצג לראשונה ב-1990, מכהן היום בדור החמישי שלו, שראה אור ב-2010. במשך רוב שנותיו היה זה רכב שטח אופייני עם שלדת סולם, וקרוב לעשור (מאמצע שנות ה-90'), היה גם רכב השטח הנמכר בארה"ב. החל מהדור החמישי, לאקספלורר מרכב אחוד (רצפה D של פורד, המבוססת על זאת של וולוו S80).
במהלך 25 שנותיו, נמכרו כ-7 מיליון יחידות, כמעט כולן בארה"ב – עניין שאולי ישתנה מעט עכשיו,לאחר שפורד אמצה את דוקטרינת "פורד אחת" הגלובלית. עד סוף השנה מצפה פורד למכור 56,000 יחידות של הדגם המחודש.
פורד אקספלורר מתעדכן בלוס אנג'לס
צילום: מנהל

מה נשתנה
במסגרת מתיחת הפנים זכה האקספלורר לשבכה שונה לגמרי, פנסים חדשים, כולל תאורת לד, ועדכונים קלים מאחור. בתוך הרכב נשמרו קווי העיצוב, אבל אבזור עשיר ושיפורים במגוון החומרים יוצרים הופעה משופרת בסביבת הנהג.

מנוע האקובוסט 2.0 ליטר (240 כ"ס – לא הגיע ארצה באקספלורר) הוחלף במנוע אקובוסט 2.3 ליטר, 4 צילינדרים, והתפוקה נאה: 270 כ"ס ו-41.5 קג"מ. אין נתוני צריכת דלק, אבל פורד טוענת שאלה אינם נופלים ממה שהיה ל-2.0 ליטר להציע. שני מנועים נוספים נשארו ללא שינוי: V6 בנפח 3.5 ליטר המייצר 290 כ"ס ו-35.3 קג"מ ו-V6 מוגדש 365 כ"ס ו-48.4 קג"מ. מערכת המתלים שופרה לטובת ניהוג עדיף, שקט ונוחות נסיעה משופרת בשטח (תחומים שספגו ביקורת באקספלורר הנוכחי).

לרשימת האבזור הצטרפו מספר פריטים ראויים לציון: שתי מצלמות, מלפנים ומאחור, עם עדשות רחבות-זווית ומגבים(!); בקרת שיוט אקטיבית עם הפעלת בלמים במקרה הצורך; בקרת נתיב פעילה (כולל רעידות בהגה והחזרה מעודנת לנתיב); ניטור אזורים מתים ותנועה חוצה; אורות דרך אוטומטיים; מערכת עזר לחנייה, גם בניצב; מערכת עזר ליציאה מחנייה במקביל; פתיחת דלת מטען ללא ידיים ומחברי USB בכל הרכב.
פורד אקספלורר מתעדכן בלוס אנג'לס
צילום: מנהל

פרמיום
פורד מציעה את האקספלורר החדש בארבע רמות גימור: בסיסי ו-XLT עם הנעה קדמית; ספורט – עם כיול מתלים תואם – ופלטינום החדשה, שתיהן עם הנעה כפולה (שזכתה מצדה למחוון מידע מחודש על הזרמת הכוח).

פלטינום, המוצעת עם אותו V6 מוגדש, מביאה לפי פורד את רמת הפרמיום הגבוהה ביותר לרכב של פורד מאז ומעולם (או לפחות מתחילת המאה ה-20, מה שבא קודם). בנוסף לשינויים חיצוניים המציינים כי מדובר באותה גרסת עילית, יש בתוך הפלטינום ריפודי עור משובח ותפירה כפולה, דיפוני עץ, גלגל הגה עם אלומיניום מוברש בתוכו וחימום בהיקפו, מסך מגע "10 ועוד פריטים רבים לתפארת ההופעה.
פורד אקספלורר מתעדכן בלוס אנג'לס
צילום: מנהל