לואיס המילטון, נהגה של קבוצת מרצדס, סיים ראשון בגרנד-פרי של אבו דאבי וזכה באליפות העולם השנייה שלו במירוץ שסיים את עונת 2014. המילטון הגיע לסיבוב האחרון העונה כפיבוריט עם יתרון גדול בנקודות. אולם, מכיוון שהשנה הוחלט על כפל נקודות במירוץ האחרון, הכל היה פתוח.
ניקו רוזברג, בן קבוצתו והיריב לתואר, הבטיח לתת קרב, ועשה זאת היטב במקצה הדירוג, בו השיג את הזמן המהיר ביותר. במירוץ עצמו הדברים התנהלו אחרת, ונראה שרוזברג סבל מבעיות כבר מההתחלה. זה החל בזינוק המהוסס והמשיך לתקלה במערכת ההיברידית באמצע המירוץ עם אובדן הסיוע החשמלי. תקלה זאת גרמה לכך שמכוניתו תהיה אטית בהרבה מהאחרות. רוזברג נלחם עד לסיום במכונית הדועכת, אך איבד מקומות, וצנח אט אט מהמקום השני ל-14. למעשה ברגעים מסוימים נראה היה שאנשי הקבוצה לא מספרים לו על מצבו האמתי כדי שלא לגרום לו לאבד מוטיבציה.

לואיס המילטון הוא אלוף העולם בפורמולה 1
צילום: מנהל
לואיס המילטון סיים ראשון בגרנד-פרי של אבו דאבי והבטיח בכך את זכייתו באליפות העולם השנייה שלו
מי שניצל את התקלות במרצדס הייתה קבוצת וויליאמס. פיליפה מאסה שסיים שני נראה לקראת הסיום כמי שיכול לאיים אפילו על המקום הראשון של המילטון. הסיבה לכך הייתה התנהלות מרצדס שניסתה לשמור על המנוע של המילטון. אחרי מאסה סיים ואטרי בוטס, חברו לקבוצה.
דרמות היו לא רק בקבוצת מרצדס אלא גם ברד-בול. ערב המירוץ החליטו שופטי המסלול לפסול את שתי המכוניות של רד-בול בגלל כנף קדמית לא תקנית. שתיהן זנקו מהמקומות האחרונים (למעשה מרחבת הטיפולים) ואולם הצליחו להתקדם באופן מרשים כאשר דניאל ריקרדו סיים רביעי ופטל שמיני. מירוץ מצוין היה גם לג'נסון בטון במקלארן שסיים חמישי.

גרנד פרי אבו-דאבי
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. פיליפה מאסה – וויליאמס
3. ואטרי בוטאס – וויליאמס
4. דניאל ריקארדו – רד-בול
5. ג'נסון בטון מקלארן
6. ניקו הולקנברג פורס-אינדיאה
7. סרג'יו פרז פורס-אינדיאה
8. סבסטיאן פטל רד-בול
9. פרננדו אלונסו פרארי
10. קימי ראיקונן – פרארי

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון -384 נק'
2. ניקו רוזברג- 317 נק'
3. דניאל ריקרדו- 238 נק'
4. ואטרי בוטס- 186 נק'
5. סבסטיאן פטל- 167 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. מרצדס – 701 נק'
2. רד-בול 405 נק'
3. וויליאמס 320 נק'
4. פרארי 216 נק'
5. מקלארן – 181 נק'

לואיס המילטון הוא אלוף העולם בפורמולה 1
צילום: מנהל