לאחר טיזרים רבים, נחשף דגם התצוגה פרולוג, הפרזנטור של שפת העיצוב החדשה של אודי. העיצוב החדש, אותו מוביל מרק ליכטה, המעצב החדש של אודי, הוא המשכו של הקודם – אבל מובחן ומרשים יותר.

אודי לא עצרה כאן. לפרולוג עיצוב פנים חדש לגמרי וטכנולוגיה מרשימה – כולל חידושים שיגיעו בקרוב לדגמי החברה.

המופע של שיא הרגש
הסבכה הטרפזית הגדולה מאוד ממוקמת נמוך יותר מאשר בדגמים העכשוויים, קווי המתאר של המרכב מחודדים יותר והפרופורציות נועדו לשלב אלגנטיות ונוכחות. לפי הצילומים, הצליח להם. אודי מספרת על השראה מקוואטרו של פעם, כמו הקשתות המחודדות בבתי הגלגלים. גם אלמנטים הכרחיים, כמו התאורה האחורית, נושאים בשורה עיצובית.

הממדים לא בצד הקומפקטי. על בסיס גלגלים של 294 ס"מ משתרע מרכב שאורכו הכולל 510 ס"מ, נתון שמועצם על-ידי הרוחב, הרושם לא פחות מ-195 ס"מ. ממד גובה של 139 יוצר את הפרופורציות הספורטיביות הנדרשות. וגם הגלגלים מוסיפים; חישוקי "22 מארחים צמיגי 285-30.
לוס אנג'לס 2014: אודי מציגה פרולוג
צילום: מנהל
עיצוב סביבת הנג מתאפיינת בקווים נקיים
עיצוב סביבת הנהג מתקדם יותר, עם קווים נקיים ביותר לכל רוחב המכונית. כאן נראה העיצוב רחוק יותר מייצור קרוב, בניגוד לזה החיצוני, אבל סביר שלא מעט ממנו יגיע לדגמי אודי. החומרים עצמם הם ברמה הגבוהה ביותר, ומקנים את תחושת העושר הנדרשת. המכשור והמידע מוצגים בפרולוג באופן ווירטואלי ובתלת-ממד.

קדמה בזכות הטכנולוגיה
המכונה עצמה מרשימה לא פחות. מנוע V8 מוגדש בנפח 4.0 ליטר מייצר הספק של 605 כ"ס ומומנט של 76.5 קג"מ. נתונים אלה מסדרים לפרולוג האצה של 3.7 שניות ל-100 קמ"ש – למרות משקל הנושק ל-2 טון. הנעה לכל הגלגלים היא מובן מאליו במקרה הזה, אבל לא היגוי כזה; לפרולוג גם היגוי אחורי עם זווית הפניית גלגלים עד 50.

פרולוג מצוידת גם במצברים של 48 וולט – הדבר החם הבא במכוניות, והחברה מצהירה כי אלה ימצאו עוד מעט את דרכם לדגמי אודי החדשים. המתלה האחורי, עם חמישה חיבורים, גם הוא חדש ונועד להעניק יכולות דינמיות ראויות כנדרש מרכב כזה של מותג כזה.

לקראת הדגמים שיבואו
הדגם עצמו, קדימון ל-A9 הכה-מדוברת, עשוי להפוך לדגם בייצור שיתייצב מול S-קופה של מרצדס – קופה גדולה, ביצועיסטית, מאוד מפוארת ומתקדמת טכנולוגית. פרולוג יכול גם להיות בסיס לקופה-סדאן של A8, כמו ש-A7 הוא קופה-סדאן של A6.
בכל אופן, וזה רשמי, קווי העיצוב העיקריים של הפרולוג יובילו את דגמי אודי שיבואו, ונראה אותם גם ב-A8 הבאה.
לוס אנג'לס 2014: אודי מציגה פרולוג
צילום: מנהל