הונדה הכריזה על קונספט חדש של דגם המימן שלה, אותו חשפה בטוקיו ואשר יוצג בתערוכת לוס אנג'לס. הקונספט החדש משלב עיצוב חדש ומרכב שימושי לחמישה אנשים – בניגוד לארבעה בקלריטי, דגם המימן הניסיוני של הונדה.
גם בכל הקשור ליכולת, דגם זה משופר בהרבה תודות לטכנולוגיה חדשה במצבור תאי המימן. צפיפות ההספק כעת עומדת על 3.1 קילוואט-שעה/ליטר (כלומר: מכל ליטר ניתן לייצר אנרגיה של 3.1 קילוואט/שעה). נתון זה, יש לציין, זהה לזה של דגם המימן של טויוטה, וגם היא מתגאה בו.
הונדה טוענת כי דגם המימן יעניק לרוכש רווח משמעותי בביצועים יום-יומיים, יפחית עלויות, יהיה מושך ויעיל – והכל בטווח הגדול מ-500 ק"מ; גם זה נתון שטויוטה פרסמה זה עתה. הדגם לייצור יושק במרץ 2016 ביפן ולאחר מכן יחל שיווקו בארה"ב ובאירופה.
צילום: מנהל
גם הונדה בדרך למכונית מימן סדרתית
טויוטה מדברת ביזנס
דגם המימן של טויוטה זכה למחיר לצרכן, וזה עומד על 57,500 דולר. סובסידיה פדרלית של 13,000 דולר תפחית את המחיר בפועל לפחות מ-45,000 דולר. מי שירצה, יכול לרכוש את הרכב במסגרת ליסינג: 3649 דולר במזומן ותשלום של 499 דולר כל חודש במשך 36 חודשים.
בשני המסלולים, יקבל הרוכש זכות למילוי מימן במשך שלוש שנים ללא כל תשלום נוסף.
טויוטה תשווק 200 יחידות ראשונות בקליפורניה כבר בסוף 2015. בצפון-מזרח ארה"ב ישווקו עד סוף 2017 לא פחות מ-3000 יחידות. ויש גם נתוני ביצועים: דגם המימן מייצר הספק של 153 כ"ס, תאוצה מעמידה ל-97 קמ"ש נמשכת 9 שניות ואילו האצת ביניים מ-40 ל-64 קמ"ש קצרה במיוחד: 3 שניות. טויוטה מציינת כי השימוש ברכב המימן יכול לחרוג משימוש רגיל במכוניות. וכך ניתן יהיה לצייד את הרכב המימני הזה במפרש כוח (PTO), וניתן יהיה להפעיל אתו גנרטור. זיהום אוויר הרי לא יהיה.
צילום: מנהל