התנופה הנאה של סוזוקי ישראל בשנת 2014 אמורה להימשך גם בשנה הבאה. מכירות המותג בישראל עלו בעשרת החודשים הראשונים של השנה ב-38% (מול עלייה של 14% בכלל המכירות), לנתון הגבוה מ-12,000 יחידות. מספר חידושים חשובים במבחר הדגמים מצביע כי המותג אמור להמשיך בנוכחות המשמעותית שלו בשוק הרכב ב-2015.

כפי שכבר סיפרנו לכם, עם פתיחת שנת 2015 צפוי לחזור אלינו אייקון השטח הקטן, סוזוקי ג'ימני, אחרי היעדרות ארוכה. חידוש היבוא מתאפשר בזכות ציודו בבקרת יציבות שהיא כיום תנאי ליבוא. ג'ימני יגיע לכאן עם מספר שינויים קוסמטיים קלים (כמו כונס אוויר על מכסה מנוע) כדי ליצור תחושה "שרירית" יותר. מחיר הגרסה האוטומטית (1.3 ליטר, 85 כ"ס, 4 הילוכים) ינוע סביב ה-120,000 שקלים, ואילו הגרסה הידנית תהיה מעט זולה יותר.
תוכניות סוזוקי לשנת 2015
צילום: מנהל
הג'ימני קרוב מתמיד
קצת אחרי אמצע השנה, אמור לנחות כאן ויטרה החדש אשר הוצג בתערוכת פריז האחרונה. דגם זה יחליף באופן הדרגתי את סוזוקי גרנד ויטרה הוותיק ששיווקו יימשך לפחות עד לסוף 2015. הרכב החדש יוצע עם מנוע ה-1.6 ליטר והתיבה המוכרים מהקרוסאובר, יימכר בעיקר עם הנעה קדמית אבל ישמור על אופציה להנעה כפולה.

מעט מאוחר יותר עשויה להגיע אלינו סלריו, מכונית המיני החדשה של סוזוקי. נכון לעכשיו, עניין התזמון אינו סגור סופית וייתכן כי שיווק המכונית הקטנה יחל רק ב-2016. עניינים משפיעים: הסכמה על מחיר ותיבה אוטומטית מתאימה לשוק הישראלי. סלריו תוצע באירופה (כאשר תיובא לשם) עם תיבה רובוטית. בתאילנד, שם היא מיוצרת, בהודו ובמדינות נוספות בדרום-מזרח אסיה היא מוצעת עם תיבה רציפה.
תוכניות סוזוקי לשנת 2015
צילום: מנהל
סוזוקי סלריו. כרגע לא ברור מתי תגיע ארצה
בכל מקרה בסוזוקי ישראל ימשיכו בשנה הבאה לשווק את סוזוקי ספלאש והאלטו המוכרות, ולשם כך הצטיידו במלאי מספק. בימים האחרונים החל שיווקו של סוזוקי קרוסאובר ברמת אבזור גבוהה יותר, המכונה "לימיטיד-אדישן", וזו כוללת שינויים קוסמטיים (חישוקי "17 ושמשות כהות) בתוספת של 1000 שקל. הכמות כרגע מוגבלת, אך ייתכן וב-2015 תוצע גרסה זו באופן סדיר.
עוד על סוזוקי באתר אוטו:
תוכניות סוזוקי לשנת 2015
צילום: מנהל
סוזוקי ויטרה החדש