אודי הכריזה על מתיחת פנים ל-Q3, רכב הפנאי הקטן שלה, שהוצג ב-2011. ההיצע כולל שישה מנועים מוגדשים, מחציתם דיזל, בנפח הנע בין 1.4 ליטר – חדש בהיצע אודי Q3, עם 146 כ"ס ו-8.9 שניות ל-100 – ועד 2.0 ליטר (שזכה לתוספת של 10 כ"ס) ואלה מייצרים בין 120 ל-220 כ"ס. כל המנועים עומדים כמובן בתקן יורו 6, ובעזרת מערכת ניהול חום, הם מגיעים במהירות לטמפרטורת עבודה, גם עם "התנעה קרה". יכולת זו חשובה להפחתת הזיהום ולשיפור הצריכה.
אודי Q3: מתיחת פנים וגם חידושים
צילום: מנהל
פגושים חדשים וסבכה מעודכנת

בהשוואה לדגם הפורש, פליטת C02 שופרה (עד 17% ב-דיזל 2.0 ליטר הנעה קדמית). מערכת דימום/התנעה תקנית והיא חרוצה מתמיד: מדוממת את המנוע עוד לפני הבלימה הסופית. הרכב מוצע עם תיבה ידנית (6 הילוכים) או רובוטית כפולת-מצמד (6 או 7 הילוכים). מערכת ההנעה הכפולה היא קוואטרו ויש לה טורק וקטורי – טכנולוגיה המאפשרת לכל דיפרנציאל לשנות את העברת הכוח לכל גלגל בנפרד. השלדה עברה עדכון לטובת עידון הנסיעה ושיפור היכולת הדינמית.
מבחוץ, חודשו הפגוש, הסבכה ומערך הפנסים הכולל כעת תאורת לד ליום ואופציה לתאורת לד מלאה. בפנים יש ל-Q3 מושבים והגה חדשים ומערכות בידור/מידע עדכניות.
אודי Q3: מתיחת פנים וגם חידושים
צילום: מנהל
היצע המנועים עודכן

מערכות הבטיחות החדשות כוללות בלימה לאחר תאונה; בקרת צד לרכב במהירות נמוכה; בקרת נתיב אקטיבית במהירות גבוהות; זיהוי תמרורים; חנייה אוטומטית גם בניצב. ויש גם בקרת יציבות לנגרר ובקרת נסיעה במורד. הדגם המחודש מציע מערכת נהיגה אדפטיבית תקנית ובולמים אדפטיביים כאופציה. בולמי ספורט מוצעים כאופציה ללא תוספת תשלום.
וגם ביצועים
אודי RS Q3 זכתה לשיפורים אף היא. מנוע 2.5 ליטר 5 צילינדרים זכה לעוד 28 כ"ס, להספק כולל של 330 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 4.8 שניות בלבד, שיפור של 0.4 שניות ביחס ליכולת הקודמת. התיבה הרובוטית, מדווחת אודי, פועלת מהר יותר, והבלמים הקדמיים קלים יותר, מופעלים על-ידי קליפרים בעלי שמונה בוכנות.
אודי Q3: מתיחת פנים וגם חידושים
צילום: מנהל
גם גרסת ה-RS עברה את העדכון המסורתי של אמצע החיים